۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
خوزستان تا فردا بارانی است

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا اواخر وقت فردا نشان می‌دهد که استان تحت تاثیر عبور موج بارشی سردی خواهد بود و در ارتفاعات نیز بارش‌ها به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _چهارشنبه نهم اسفند_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا اواخر وقت فردا _پنجشنبه دهم اسفند_ استان تحت تأثیر عبور موج بارشی سردی خواهد بود که سبب ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در بخش‌های شرقی، شمالی و ارتفاعات و رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای و رعد و برق در بقیه نقاط استان خواهد شد، همچنین بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این ایام وقوع پدیده مه یا مه رقیق در اغلب مناطق به‌ویژه مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی نیز مورد انتظار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: تا روز شنبه ماندگاری هوای سرد در کل استان و وقوع دماهای زیر صفر و یخ زدگی سطح زمین در بخش‌هایی از مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات وجود خواهد داشت، شمال خلیج‌فارس نیز تا روز جمعه مواج است و بعضی ساعات امروز همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۲۲.۳ و دزپارت (دهدز) با ۲.۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۲۲.۲ و حداقل به ۱۲.۱ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 731634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.