روان‌آب‌ها باید مدیریت شود/ شبکه فاضلاب‌های موجود برای دفع فاضلاب منازل است

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب‌ و فاضلاب استان اصفهان گفت: شبکه فاضلاب به شکل زنجیره‌ای و از بالاست و زمان بارندگی روان‌آب‌ها بیش از سه برابر ظرفیت وارد چاه‌ها می‌شود و با توجه به اینکه از لوله‌ها قابل انتقال نیست، موجب پس‌زدگی آب از چاه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین حکمتیان در برنامه ویژه تلویزیونی «اصفهان من» در گفت‌وگویی تلفنی درباره وضعیت آب‌گرفتگی معابر در پی بارندگی‌های اخیر ضمن قدردانی از معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: شبکه فاضلاب شهری برای دفع فاضلاب بهداشتی منازل شهروندان طراحی شده است.

وی افزود: معمولاً موقع بارندگی روان‌آب‌ها به سمت چاه فاضلاب هدایت می‌شوند یا شهروندان برای هدایت بهتر روان‌آب‌های شهری به فاضلاب، درِ چاه فاضلاب را برمی‌دارند و موجب فشار به لوله انتقال آب می‌شوند که در چنین حالتی شاهد سرریز شدن شریان آب از درِ فاضلاب هستیم.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب‌وفاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: شبکه فاضلاب به شکل زنجیره‌ای و از بالاست و زمان بارندگی روان‌آب‌ها بیش از سه برابر ظرفیت وارد چاه‌ها می‌شود و با توجه به اینکه از لوله‌ها قابل انتقال نیست، موجب پس‌زدگی آب از چاه‌ها می‌شود.

حکمتیان با بیان اینکه چندین نقطه در شهر اصفهان را شناسایی کردیم و شهر اصفهان باید از نظر مدیریت روان‌آب‌ها توسعه پیدا کند، همچنان که در همه شهرهای دنیا فاضلاب دو شبکه‌ای است، گفت: در شهر اصفهان شبکه آب سطحی ایجاد شده باید به مسیری هدایت شود تا فشاری به شبکه فاضلاب شهری وارد نشود.

وی تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم از نصب ناودان به‌طور سیستم به فاضلاب خانگی پرهیز کنند زیرا موجب آسیب به این شبکه می‌شود.

کد خبر 731621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.