شهر اصفهان به ۱۶ هزار چاه جذبی در کوچه‌ها و معابر نیاز دارد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: شهر اصفهان ۱۵۰۰ چاه جذبی دارد، اما طبق پژوهش انجام شده به بیش از ۱۶ هزار چاه جذبی در کوچه‌ها و معابر نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی بقایی در برنامه ویژه تلویزیونی «اصفهان من» در گفت‌وگویی تلفنی درباره وضعیت آب‌گرفتگی معابر در پی بارندگی‌های اخیر اظهار کرد: پیش از آغاز بارندگی ابتدا هشدارها اعلام شد و سپس بارش برف و باران آغاز شد و تمام همکاران ما در خدمات شهری این چند روز در مناطق آماده‌باش بودند، حتی چند روز منزل نرفته و به‌دنبال رفع مشکلات مناطق بودند.

وی با بیان اینکه به‌طور معمول پس از بارندگی با مشکل آب‌گرفتگی معابر مواجه هستیم، افزود: در این زمینه با معاون عمران شهرداری هماهنگی لازم انجام بوده و طی دو سال گذشته حدود ۹۰۰ نقطه رفع مشکل شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: یکی از علل پس‌زدگی فاضلاب در مواقع بارندگی، تجمع آب هنگام بارندگی در منهول‌های فاضلاب شهری عنوان کرد که در بارندگی اخیر پس‌زدگی فاضلاب در دو نقطه خیابان خواجه عمید و زیرگذر چمران به دلیل اختلاف سطح اتفاق افتاده بود.

بقایی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲ مورد نامه‌نگاری برای رفع آن شده است، خاطرنشان کرد: در گذشته شاید شهروندان و شهرداری مبادرت به برداشت درِ چاه‌های منهول می‌کردند، اما مدت زیادی است چنین رویکردی وجود ندارد و نیروهای خدماتی درِ چاهی را بازنمی‌گذارند.

وی ادامه داد: پس‌زدگی فاضلاب اصفهان در بعضی نقاط که اقدامات عمرانی در جریان است، بیشتر رخ می‌دهد، اما در یکی دو نقطه نام برده پس‌زدگی فاضلاب مربوط به شبکه فاضلاب بوده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: خدمات شهری اصفهان تعداد ۱۵۰۰ چاه جذبی در کوچه‌ها و معابر در سال اخیر ایجاد کرده است، اما طبق پژوهش انجام شده شهر اصفهان حدود ۱۶ هزار چاه جذبی دیگر نیاز دارید که البته همراه با توسعه شهری شبکه فاضلاب نیز نیاز به افزایش و توسعه دارد.

کد خبر 731513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.