آغاز کاشت ۲ هزار اصله نهال درخت در سایت طرح نهضت ملی مسکن زاهدان

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز کاشت دو هزار اصله نهال درخت هم‌زمان با روزهای پایانی اسفند در سایت آرمانشهر به عنوان نخستین سایت نهضت ملی مسکن این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، ابوالفضل مهدیار اظهار کرد: کاشت دو هزار اصله نهال درخت هم‌زمان با روزهای پایانی اسفند در سایت آرمانشهر به عنوان نخستین سایت نهضت ملی مسکن این استان آغاز شد.

وی افزود: این اقدام در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت در کشور با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی و سپاه سلمان استان در دستور کار قرار گرفت.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه درخت نماد آبادانی و سبزی، آسایش، رفاه و خرمی و در یک کلام مظهر زندگی و عامل تلطیف هوا و پاکی طبیعت است، افزود: در حال حاضر از مجموع ۳۴۶۵ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سایت آرمان‌شهر بیش از هزار واحد آن به متقاضیان واگذار شده است که غرس درخت نقش مهمی در سرسبزی محیط زندگی آنان دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه گیاهان علاوه بر ایجاد حس نگرش مثبت به زندگی و ایجاد آرامش، احساس رضایت و شادی را در افراد ایجاد می‌کنند، جانمایی فضای سبز در پروژه‌های نهضت ملی مسکن با مدنظر قرار دادن مؤلفه‌های نظیر موقعیت جغرافیایی، کاربری زمین و جمعیت ساکن در منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

مهدیار خاطرنشان کرد: سرعت در روند کار و کیفی‌سازی پروژه‌های نهضت ملی مسکن دو مؤلفه بسیار مهم بوده که این موضوع در سیستان و بلوچستان به خوبی در حال انجام است.

کد خبر 731499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.