تداوم سامانه سرد و بارشی در گیلان/ مردم از تردد غیرضروری در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند

مدیرکل هواشناسی گیلان از تداوم سامانه سرد و بارشی تا صبح پنجشنبه هفته جاری در استان خبر داد و گفت: رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر گیلان را دارند، نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی، زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی اقدام کنند.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم فعالیت فعالیت سامانه سرد همراه بارش برف و باران در بعضی مناطق استان گیلان به‌ویژه مناطق مرکزی و شرقی تا صبح روز پنجشنبه هفته جاری است.

وی افزود: طی این مدت ارتفاعات، دامنه‌ها بارش برف و کولاک (گاهی شدید)، بعضی مناطق جلگه‌ای بارش برف، نواحی ساحلی بارش باران (گاهی مخلوط باران و برف)، وزش باد (گاهی شدید، پاره‌ای نقاط خیلی شدید)، مه‌آلودگی و احتمال رعد و برق و تگرگ از مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، انسداد مسیرهای برف‌گیر، لغزش و رانش، ریزش سنگ، خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها، برخورد صاعقه و کولاک برف و در ارتفاعات احتمال بهمن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها از اثرات فعالیت این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

دادرس اضافه کرد: با توجه به لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، مردم از تردد غیرضروری در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند و رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر را دارند، نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی، زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مخاطرات هواشناسی تا صبح پنجشنبه هفته جاری در استان پیش‌بینی شده است، گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و استقرار و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و برپایی چادرهای مسافرتی خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه کشاورزان به ویژه دامداران، گلخانه‌داران و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل آورند، افزود: دریا طی این مدت مواج و طوفانی و برای فعالیت‌های دریایی و صیادی نامناسب و مخاطره‌آمیز است.

دادرس اظهار کرد: با توجه به افت دما به‌ویژه در ساعات شب و صبح، طی این مدت شهروندان نسبت به قرار دادن پوشش‌های محافظ برای کنتورها و مدیریت مصرف انرژی اقدام کنند.

کد خبر 731481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.