خسارت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی بارندگی‌ها به مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خسارت به مناطق سیل‌زده جنوب استان برآورد شده است.

مجید محبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در پی هشدار نارنجی هواشناسی دستگاه‌های امدادی به صورت آماده‌باش قرار گرفتند و آمادگی لازم ایجاد شد.

وی ادامه داد: بارندگی خوبی به ویژه در جنوب استان صورت گرفت و ۲۶۰ میلی‌متر تا منطقه شارک در جنوب استان بارندگی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: به دنبال این بارندگی‌ها ۱۷ محور مواصلاتی مسدود شده بود که به همت نیروهای راهداری و سایر دستگاه‌های مربوطه بازگشایی شد و تنها محور نیکشهر به بنت مسدود است که نیروهای راهداری در حال بازگشایی این محور هستند.

وی با بیان اینکه خسارت اولیه نیز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، گفت: استاندار نیز از مناطق سیل‌زده بازدید کرد و ارائه خدمات و کمک‌رسانی به مردم در حال انجام است.

محبی بیان کرد: پست برق منطقه چاهان قطع شده و در حال بازسازی است، چندین روستا دچار قطعی برق هستند که تا پایان امشب برق همه روستاها وصل خواهد شد.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه بارندگی‌ها ادامه خواهد داشت، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و هلال‌احمر، فرمانداری‌ها، اورژانس و سایر دستگاه‌های امدادی پای کار هستند.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان افزود: در بارندگی اخیر بعضی از منازل مسکونی روستایی دچار خسارت‌های جزئی شدند که قرار است از بیمه حوادث استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: خسارات تاکنون به صورتی نبوده که ناچار به تخلیه منازل شوند اما پیش‌بینی لازم برای اسکان اضطراری، تأمین چادر و کمک‌های اولیه شده است.

کد خبر 731451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.