مراقب ترفندهای کلاهبرداران باشید

رئیس پلیس فتا فراجا گفت: با توجه به نشت داده و وجود بانک‌های اطلاعاتی هم‌وطنان در دست هکرها و مجرمان سایبری مراقب ترفندهای جدید کلاهبرداران با عناوین مختلف باشید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در پی دسترسی غیرمجاز و انتشار اطلاعات افراد در فضای مجازی بدون شک مجرمان سایبری نیز از این اطلاعات برای مهندسی اجتماعی اقناع و ترغیب هم‌وطنان به بارگیری لینک‌های آلوده در گوشی تلفن همراه سو استفاده خواهند کرد.

وی افزود: ممکن است ارسال پیامک‌های جعلی با عناوین سامانه ثنا، ابلاغیه قضائی، واریز سود سهام عدالت، یارانه‌ها و غیره با اطلاعات دقیق‌تری شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، آدرس محل سکوت و غیره برای مردم ارسال شود لذا آگاهی داشتن در این حوزه مبنی بر عدم توجه به اینگونه پیامک‌های غیر واقعی که از طریق شماره تلفن‌های شخصی با اپراتورهای مختلف ارسال می‌ شود لازم و ضروری است.

رئیس پلیس فتا فراجا گفت: بر اساس رصدهای انجام شده در فضای مجازی و پرونده‌های قضائی مرجوعه به این پلیس مشخص است مجرمان سایبری با استفاده از داده‌های اطلاعاتی مترصد کلاهبرداری از هم‌وطنان هستند.

وی خاطرنشان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی تخصصی یا گزارش موارد مجرمانه، موضوع را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 731258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.