خودکفایی در حوزه امنیت غذایی نتیجه زحمات کشاورزان است

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: تولیدات کشاورزی پیش از انقلاب اسلامی کمتر از ۳۰۰ هزار تن استان بود که این رقم بعد از انقلاب به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است و این مهم تایید کننده ضریب بیش از ۸۵ درصدی در حوزه امنیت غذایی و خودکفایی و نتیجه زحمات کشاورزان پرتلاش است.

حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: جامعه کشاورزی به عنوان یکی از جوامع بزرگ کشور، رشد و پیشرفت شش برابری خود را مدیون نظام جمهوری اسلامی ایران می‌داند و در تمام عرصه‌ها در کنار انقلاب بوده‌اند و خواهند بود.

وی افزود: حضور مردم خاصه جامعه کشاورزان در روز پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن بسیار پررنگ بود و عدالت جمهوری اسلامی علت این موضوع است؛ عدالتی که موجب توزیع عادلانه زمین، توزیع متوازن امکانات در بخش کشاورزی و توزیع خدمات در بخش نهادینه‌ها شده است.

رئیس جهاد کشاورزی تاکید کرد: جهاد کشاورزی پس از انقلاب با وجود کمبود زمین و آب، تولید بیشتری را داشته است که این نشان‌دهنده رویکرد کشاورزان و حرکت آنان به سمت بهره‌وری است.

برزگر عنوان کرد: تولیدات کشاورزی قبل از انقلاب اسلامی کمتر از ۳۰۰ هزار تن استان بوده است که این رقم بعد از انقلاب به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است که این تأییدکننده ضریب بیش از ۸۵ درصدی در حوزه امنیت غذایی، خودکفایی و مرهون زحمات کشاورزان پرتلاش است.

وی با تأکید بر اثرگذاری حضور پررنگ مردم در انتخابات ادامه داد: امروز جهاد کشاورزی در سایه انقلاب اسلامی از کمتر از ۳۰۰ گرم ماده خشک به ازای هر یک متر مکعب آب به دو کیلوگرم ماده خشک به ازای هر یک کیلومتر مکعب آب مصرفی در بخش کشاورزی رسیده است.

برزگر افزود: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم شکل گرفت و امروز باعث افتخار است که کل تولید بخش کشاورزی به دست مردم انجام می‌شود و این موضوع در سایه انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: دشمنان ما با ایجاد تحریم، هزینه‌ها را افزایش و درآمدها را کاهش داده‌اند و اقتصاد کشور را تحت شدیدترین فشارها قرار دادند و علت این تحریم‌های اقتصادی ترس دشمن از ایدئولوژی انقلاب اسلامی است، ایدئولوژی که عدالت بر پایه مردم را در دنیا فریاد می‌زند.

کد خبر 731203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.