لزوم صرفه‌جویی بیشتر در مصرف گاز خانگی/ ادارات خراسان جنوبی از فردا دایر است

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روند کمینه دمایی استان تا روز پنجشنبه این هفته کاهشی است، بر لزوم صرفه‌جویی هر چه بیشتر توسط مردم به ویژه در بخش مصارف خانگی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز _دوشنبه، هفتم اسفند_ در جلسه ستاد مدیریت بحران و مدیریت مصرف انرژی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سرمای هوا تا آخر هفته استان را درگیر می‌کند، اظهار کرد: ادارات دولتی در راستای صرفه‌جویی در مصرف گاز و جلوگیری از افت فشار گاز، باید تا پایان هفته از سوخت جایگزینِ گاز استفاده کنند.

وی با تأکید مجدد بر صرفه‌جویی گاز توسط مشترکین، افزود: اوج کاهش دما در استان، طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی برای روز پنجشنبه است و مجدد از جمعه هوا رو به گرم‌تر شدن می‌رود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با همکاری و همراهی مردم، از این شرایط دمایی نیز عبور خواهیم کرد و شاهد افت فشار گاز نخواهیم بود، اظهار داشت: مدارس تا پایان هفته طبق روال عادی در جریان بوده و آموزش به صورت حضوری خواهد بود، اما باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی تنها از یک خط از سمت خضری دشت بیاض گاز دریافت می‌کند و این درحالی است که گاز سایر استان‌ها از چند خط گاز تأمین می‌شود، گفت: یکی از اقدامات بسیار بزرگ و تأثیرگذار دولت، کلنگ‌زنی خط لوله انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان است که امید می‌رود فاز اول این طرح تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: این طرح در خرداد سال جاری توسط معاون وزیر نفت با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد و فاز اول نیز هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی فاز اول این طرح را خط انتقال ۱۷۶ کیلومتری از نهبندان تا دو راهی دشتک زابل و فاز دوم را به طول ۱۳۰ کیلومتر از نهبندان به سربیشه با خطوط انتقال ۳۶ اینچ بیان کرد و گفت: همزمان با افتتاح فاز اول، فاز دوم هم کلنگ زنی خواهد شد.

قناعت افزود: بهره‌برداری از این پروژه عظیم باعث خواهد شد تا در سال‌های آینده شاهد فشار بالای گاز در استان باشیم و در شرایط سرمای زیاد کمتر به مشکل بخوریم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به انتخابات ۱۱ اسفندماه جاری اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از مدت‌ها قبل از طریق رسانه‌هایی که در اختیار دارند، به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند، اما ملت بزرگ ایران با حضور حداکثری خود در روز جمعه پای صندوق‌های رأی، به کوری چشم دشمنان انتخابات باشکوهی را رقم خواهند زد.

کد خبر 731138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.