در شیراز نباید شاهد حضور متکدیان و آسیب‌های اجتماعی باشیم

وزیر کشور در مراسم بهره‌برداری از دو ایستگاه خط ۲ مترو شیراز گفت: در شهر شیراز، شهر جنت‌تراز، نباید شاهد متکدیان و آسیب‌های اجتماعی باشیم و باید آن‌ را کاهش دهیم تا نشاط و شادی در همه محلات موج بزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، احمد وحیدی امروز _دوشنبه هفتم اسفند_ در آئین افتتاح ایستگاه دولت خط ۲ مترو شیراز که با حضور استاندار فارس، شهردار شیراز، رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و سایر مدیران حوزه مدیریت شهری شیراز برگزار شد، اظهار کرد: امروز دولت، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و بسیاری از مجموعه‌های دیگر که در حال تلاش و خدمت‌رسانی به مردم هستند، به صورت یکپارچه و با مشارکت یکدیگر در موضوع پیشرفت کشور نقش دارند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: نتیجه این هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی را در پایان هر اقدام و کار شاهد هستیم که چه معجزاتی را می‌آفریند.

وزیر کشور اظهار امیدواری کرد: برای خط متروی صدرا که به طول هشت کیلومتر است، هرچه سریع‌تر اقدامات لازم انجام شود و خط اتوبوسرانی برای دانشجویان ایجاد شود.

وحیدی با اشاره به اینکه پرداختن به مسائل محلات هر کلان‌شهر بسیار مهم است، تاکید کرد: از شیراز به عنوان شهر راز و شهر جنت‌تراز نام برده می‌شود و این القاب سطح توقعات از این کلان‌شهر را بالا می‌برد.

وی اضافه کرد: شهر راز به معنای شهری است که مملو از عناصر و مؤلفه‌های فرهنگی است که این شهر را به شهر علم و ادب تبدیل می‌کند و به معنای آن است که مردمی که در این شهر زندگی می‌کنند با مفاهیم بلند معنوی و الهی سروکار دارند و این موضوع سطح توقعات را از فعالیت‌هایی که در تمام حوزه‌های ادبی، فرهنگی انجام می‌شود، بالا می‌برد.

وزیر کشور ادامه داد: شیراز شهر ملاصدرا فیلسوف و عارف پایه‌گذار حکمت متعالیه است و در تاریخ نیز کسی به پای این حکیم بزرگ نرسیده است؛ این شهر، شهر ادبا، علما، فیلسوفان است و از این شهر به عنوان شهر جنت‌تراز نام برده می‌شود و این عنوان به این معناست که این شهر همه زیبایی‌های را لازم را داشته باشد.

وحیدی خاطرنشان کرد: پیرامون اقدامات انجام شده در سطح محلات شیراز، شهردار این کلان‌شهر به اجرای عملیات شش میلیون متر مربع آسفالت در شهر شیراز اشاره داشتند که تاکنون در سطح شهر سه میلیون متر مربع عملیات آسفالت انجام شد و این کار ارزشمندی است.

وی با تاکید بر اینکه نباید محله‌ای باشد که در آن مشکل وجود داشته باشد، تصریح کرد: باید محلات باید دسته‌بندی شوند و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات و محرومیت‌زدایی از چهره مناطق و محلات در دستور کار باشد.

وزیر کشور اظهار کرد: شهر جنت‌تراز نباید شاهد متکدیان و آسیب‌های اجتماعی باشد و باید آن‌ها را کاهش داد، نشاط و شادی باید در همه محلات موج بزند و علاوه بر این موضوعات، توسعه مسائل فرهنگی و نیازهای شهری در دستور کار باشد تا شهر جنت‌تراز در رقابت با سایر شهرها باشد.

وحیدی افزود: تمام مشکلات مردم، چه بزرگ و چه کوچک، مشکلات ما است و هر مشکلی که برای هر شهروند ایجاد می‌شود، مشکل ماست؛ همه مسئولان باید در خدمت به مردم باشند تا نیاز و مشکل شهروندان را رفع کنند.

وی همچنین پیشنهاد داد: از شهروندان در رفع مشکلات شهر ایده گرفته شود و منابع پشتیبانی تخصیص پیدا کند تا ایده‌ها محقق شود.

وزیر کشور تاکید کرد: احساس یکی بودن میان مسئولان و مردم به‌ویژه در حوزه شهری بیش از پیش مورد نیاز است و این موضوع باید مد نظر باشد.

به گزارش ایمنا، در سفر یک‌روزه وزیر کشور به شیراز ۳۴۸ طرح عمرانی و خدمات شهری شیراز با اعتباری بالغ بر ۴۴۰ هزار میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

کد خبر 731059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.