در شبانه‌روز گذشته از ۴۳ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی بارش باران گزارش شد

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ۴۳ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی گزارش باران مخابره شد که بیشترین بارندگی از ایستگاه تمندان با ۱۵.۵، میلی متر گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، محسن حیدری اظهار کرد: از ۴۳ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی گزارش باران مخابره شده که از زابل ۱.۶، زهک ۲.۸، تمندان ۱۵.۵، ایرانشهر ۱.۱ میلی متر باران گزارش شد.

وی ادامه داد: تا فردا در سطح استان افزایش ابر، بارش باران، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ، تندباد لحظه‌ای، کاهش موقتی و محسوس دما و ارتفاعات نیمه شمالی بارش برف انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: امروز در نواحی مرکزی از سمت جنوب غرب و امروز و فردا در شمال استان از سمت شمال وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه با گردوخاک خواهیم داشت.

وی یادآور شد: روی دریا تا سه‌شنبه وزش باد نسبتاً شدید و تا پایان هفته بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و دریا مواج پیش‌بینی می‌شود.

حیدری بیان کرد: سه‌شنبه در جنوب و جنوب شرق و چهارشنبه و پنجشنبه در سطح استان، شرایط برای بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق فراهم است.

وی توصیه کرد: از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله تفتان، و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با تاکید بر احتیاط در ترددهای دریایی و اینکه برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: از محصولات کشاورزی محافظت و از چرای دام در مناطق مرتفع نیز خودداری شود.

کد خبر 730911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.