پایش تخلفاتی ۱۲۷ میلیون خودرو در جاده‌های آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از پایش تخلفاتی نزدیک به ۱۲۷ میلیون خودرو در جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _شنبه، پنجم اسفند_ در جمع خبرنگاران با اشاره به پایش تخلفاتی ۱۲۷ میلیون خودرو در جاده‌های آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی دارای ۴۱ دستگاه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور است که با بررسی این سامانه‌ها و طبق اطلاعات به دست آمده از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه نزدیک به ۱۲۷ میلیون خودرو تحت پایش دوربین‌های ثبت تخلفات عبور و مرور قرار گرفته‌ا ند که بر اساس اطلاعات دریافتی ۸۷۳ هزار تخلف توسط توسط این سامانه‌ها ثبت و به پلیس راه ارسال شده است.

وی افزود: تعداد چهار سامانه wim در سطح استان فعالیت دارد که قابلیت اندازه‌گیری وزن کل و وزن توزین شده روی هر یک از محورهای وسایل نقلیه عبوری، تشخیص کلاس و نوع وسیله نقلیه عبوری را دارا است و امکان تشخیص پلاک خودروهای مختلف، فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری از یکدیگر، سرعت وسایل نقلیه عبوری، ثبت تصویر خودروهای مختلف و صدور قبض جریمه برای وسایل نقلیه مختلف از دیگر امکانات آن است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در ۱۱ ماهه گذشته از سال جاری نزدیک به ۸ میلیون و هفتصد هزار خودرو دارای بار توسط سامانه‌های wim شناسایی شده و ۱۰۱ هزار تخلف ثبت شده نتیجه پایش این تعداد خودرو است.

دست‌نشان خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۱۹ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ انجام و از این تعداد که ۱۹ هزار تماس با کارشناسان سامانه ۱۴۱ برقرار شده و سایر پیام‌ها نیز به اپراتورهای سازمان و سایر اپراتورها وصل شده است.

کد خبر 730692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.