شهرداری می‌تواند از ظرفیت فرهنگ‌سراها برای آموزش مهارت‌های نشاط‌آور استفاده کند

کارشناس ارشد اجتماعی گفت: شهرداری به‌خوبی می‌تواند از ظرفیت فرهنگ‌سراهای خود برای آموزش‌ مهارت‌های فردی و اجتماعی که نشاط اجتماعی را به دنبال دارد، استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مریم کریمی در حاشیه برنامه تلویزیونی «اصفهان من» اظهار کرد: نشاط اجتماعی مختص به طیف خاص یا یک گروه سنی خاص جامعه نیست و برای نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف سنی باید برنامه‌ریزی کرد تا این مفهوم در جامعه به شکل مطلوب، تبلور پیدا کند.

وی آینده مطلوب یک جامعه را در گرو برنامه‌ریزی برای گروه نوجوانان دانست و افزود: نشاط اجتماعی تنها به معنای شادی و خوشحالی افراد جامعه نیست، بلکه احساس رضایتمندی یک نوجوان از خود و مفید بودن به مرور موجب تحقق نشاط اجتماعی می‌شود.

کارشناس ارشد اجتماعی افزود: نشاط یک مفهوم اجتماعی است و زمانی نشاط اجتماعی افزایش پیدا می‌کند که برای تمام افراد جامعه برنامه‌ریزی شود، شهرداری به‌خوبی می‌تواند از ظرفیت فرهنگ‌سراهای خود برای آموزش‌های مهارت‌های فردی و اجتماعی که نشاط اجتماعی را به دنبال دارد، استفاده کند، همچنین شهرداری می‌تواند با استفاده از مبلمان شهری به ایجاد نشاط اجتماعی برای تمام شهروندان کمک کند.

کریمی با بیان این که تحقیق‌های انجام شده نشان می‌دهد سطح شاخص‌هایی نظیر سرمایه فرهنگی، سرمایه اجتماعی و اعتماد اجتماعی در اصفهان مطلوب نیست، ادامه داد: افزایش این شاخص‌ها نیازمند برنامه‌ریزی‌های طولانی‌مدت است و ارتباط مسئولان با مردم، احصای نیازهای آن‌ها و برنامه‌ریزی برای رفع نیازهای مردم موجب افزایش اعتماد اجتماعی می‌شود.

کد خبر 730619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.