رسانه‌ها رکن مهمی از مردم‌سالاری در جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: رسانه‌ها رکن مهمی از مردم‌سالاری در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم صبح امروز _شنبه پنجم اسفند_ در نشست «نقش رسانه‌ها در جهاد تبیین و مشارکت حداکثری» با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته رسانه‌ها، توجه به حقیقت و واقعیت‌های جوامع و افراد است که باید در راستای بهبود و ساماندهی آن تلاش کنند.

وی افزود: رسانه‌ها باید از دروغ‌گویی، اغراق، درگیری حقایق و جانبداری به ناحق بپرهیزند، اگرچه این موضوعات بسیار سخت است، اما می‌تواند در درازمدت گرایش اساسی به حقایق و رعایت این نکات اخلاق رسانه‌ای تحقق پیدا کند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مالکان رسانه‌ها حق ندارند به دلیل مالکیت، عامل اشاعه گناه و منکر باشد، چراکه نقش منفی به حدی است که حیات اجتماعی را تهدید می‌کند.

حجت‌الاسلام آل هاشم با اشاره به نقش منبر در صدر اسلام تصریح کرد: منبر در زمان پیامبر اکرم (ص) به عنوان رسانه عام مطرح شد و در مساجد مورد بهره‌برداری افراد دارای اخلاق، ادب، لایق و شایسته قرار گرفت و اگر کسی نالایق بود تلاش می‌کردند از آن جایگاه رفیع، وی را پایین بیاورند.

وی عنوان کرد: رسانه‌ها باید در راستای بیان حقایق و واقعیت‌ها، ایجاد انگیزه و نوید به نسل آینده و جوان، ایجاد و تقویت شهامت و شجاعت و افشای توطئه داخلی و خارجی قدم بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: دوری از دروغ و تحریف حقایق، دوری از اشاعه و پخش منکرات، دوری از ترویج باطل، اجتناب از جنگ‌های روانی داخلی، تفرقه و جدایی بین افراد و گروه‌ها و خودداری از طرح مسائل نژادی از دیگر وظایف رسانه است.

حجت‌الاسلام آل هاشم گفت: رسانه‌ها رکن مهمی از مردم‌سالاری جامعه هستند و باید در راستای تهییج و تبلیغ برای حضور انتخابات همچنین آگاهی‌بخشی و ایجاد شفافیت و جلوگیری از شایعات اقدامات به‌موقعی انجام دهند.

وی افزود: شرکت در انتخابات حق و تکلیف است و هر شهروند باید سرنوشت کشور خود را در قالب انتخابات رقم بزند. هیچ‌کس نمی‌تواند مردم را از حق خود بازدارد؛ در این راستا ایجاد احساس وظیفه نسبت به مشارکت در انتخابات، وظیفه مهم مجاهدان تبیین است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: مشارکت در انتخابات موجب ارتقای ضریب امنیتی، امنیت‌ساز و اقتدارآفرین بوده و انتخابات نماد احساس مسئولیت و تقویت بنای امنیتی کشور است.

کد خبر 730575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.