اطلاعیه ستاد بحران سیستان و بلوچستان در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی

ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، ستاد بحران استان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به استناد هشدار هواشناسی سطح نارنجی بر اساس آخرین الگوهای پیش‌یابی شرایط جوی، فعالیت سامانه بارشی در استان تشدید می‌شود و وزش باد و کاهش محسوس و موقتی دما را نیز خواهیم داشت.

در این اطلاعیه آمده است: این شرایط از روز یکشنبه شش اسفند برای شهرستان‌های زابل، زهک، نیمروز، هیرمند، هامون، زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه، بزمان، دلگان و در روز دوشنبه هفتم اسفند نیز برای شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، خاش، چابهار، دشتیاری، سرباز، راسک، گلشن، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، فنوج، زرآباد، کنارک، نیکشهر، قصرقند و لاشار پیش‌بینی شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: نوع مخاطره نیز بارش باران و برف، برخی نقاط رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ، تندباد لحظه‌ای، کاهش موقتی و محسوس دما به‌ویژه در طول روز و در نیمه شمالی استان پیش‌بینی شده است.

اطلاعیه ستاد بحران اضافه می‌کند: آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خسارت به محصولات کشاورزی، وقوع صاعقه، تشکیل مه و کاهش میدان دید از مخاطرات این سامانه بارشی خواهد بود.

همچنین توصیه می‌شود: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، چرای دام در مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوهنوردی به‌ویژه صعود به قله تفتان خودداری شود.

احتیاط در رانندگی و محافظت از محصولات کشاورزی و انتقال محصولات برداشت شده به محیط‌های امن، احتیاط در ترددهای دریایی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و کمک‌رسان از جمله راهداری‌ها و شهرداری‌ها نیز از توصیه‌های دیگری است که در اطلاعیه ستاد بحران آمده است.

کد خبر 730552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.