با انتخاب صحیح در سرنوشت خویش مشارکت کنیم/ استفاده از مدل‌های جدید مالی در سال ۱۴۰۳

شهردار اصفهان با اشاره به افزایش ۵۰ درصد بودجه ۱۴۰۳ شهر نسبت به بودجه سال جاری گفت: به‌صورت الزامی این افزایش ۵۰ درصدی بودجه سال آینده از منبع بهای خدمات نیست، بلکه از مدل‌های جدید مالی استفاده می‌کنیم تا فشاری به شهروندان تحمیل نشود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه پنجم اسفند_ در برنامه رادیویی سلام اصفهان اظهار کرد: انسان نقش‌هایی همچون شهروندی در شهر و فرزندی برای پدر و مادر را دارد و اگر از این نقش‌ها فرار کند، در واقع از انسان بودن فرار کرده است.

وی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم از این رو هر کس در آن ایفای نقش نکند، یک نفر دیگر جای آن را پر می‌کند و اینگونه سرنوشت خود را به کسانی که نمی‌دانیم خیرخواه یا بدخواه هستند، واگذار می‌کنیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در هر صورت مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود و قانون‌گذاری می‌کند، این قانون نیز برای همه لازم‌الاجرا است، در حالی که می‌توانستیم در انتخاب نماینده‌ای که به آرمان‌های خود نزدیک‌تر می‌بینیم، مشارکت کنیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه گاهی مطرح می‌شود که افراد مورد نظر، جز کاندیدای انتخابات نیستند، اضافه کرد: برای ثبت‌نام فرزندان‌مان در مدرسه، ممکن است مدرسه ایده‌آل‌مان وجود نداشته باشد، اما آیا فرزندمان را از تحصیل محروم می‌کنیم؟ یا بین مدارس موجود یکی از بهترین‌ها و نزدیک‌ترین به آرمان‌های خود را انتخاب می‌کنیم؟

وی افزود: در انتخاب نماینده نیز باید همین‌گونه عمل کنیم و اگر ایده‌آل‌مان در لیست کاندیدا نیست، به کسی که به آرمان‌هایمان نزدیک‌تر است، رأی بدهیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ به مبلغ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید، گفت: بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان نسبت به بودجه سال جاری حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است تا با توجه به نرخ ۴۵ تا ۵۰ درصدی تورم، قدرت عملیاتی شهرداری کم نشود و بتوانیم پروژه‌های زیرساختی همچون رینگ چهارم، قطار شهری و افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی را اجرا و شرایط زندگی بهتری در شهر فراهم کنیم.

قاسم‌زاده ادامه داد: به‌صورت الزامی این ۵۰ درصد افزایش بودجه ۱۴۰۳ نسبت به سال جاری از منبع بهای خدمات نیست، بلکه از مدل‌های جدید مالی استفاده می‌کنیم تا فشاری به شهروندان تحمیل نشود.

کد خبر 730518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.