ارائه خدمات سریع، دقیق و هوشمند با «اصنو»

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: اجرای سامانه هوشمند توسعه شهری «اصنو» و ارائه ۱۲ خدمت آن موجب خواهد شد تا ارائه خدمات شهرسازی با سرعت، دقت و شفافیت بیشتری به شهروندان انجام شود.

امید علی‌اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سامانه اصنو در راستای اجرای راهبرد کلان دولت هوشمند از سال ۱۴۰۰ با اجرا و ارائه خدمات الکترونیک راه‌اندازی شده است.

وی افزود: موضوع شهرسازی الکترونیک و نهایی‌سازی فرایندهای قابل انتقال به این سامانه یکی از اهداف معاونت شهرسازی و معماری بوده که در این راستا اقدامات مهم و قابل توجهی صورت گرفته و بخشی دیگر نیز در حال نهایی‌سازی است.

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه با بهره‌مندی از این سامانه نسبت به بهره‌وری بیشتر خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام شده است، تاکید کرد: یکی از خدمات شهری بر بستر اینترنت و از طریق درگاه اصفهان من است که روند خدمت‌رسانی شفاف، سریع و غیرحضوری را برای شهروندان فراهم می‌کند.

علی‌اصغری با اشاره به خدمات این سامانه گفت: در راستای ارائه خدمات شفاف و دولت هوشمند هر شخص با ورود به این سامانه از تمام خدمات آنلاین این سامانه شامل فرایندهای صدور پروانه ساختمانی، فرایند نبود خلاف، شناسه فنی ساختمان، امور مهندسان ناظر و طراح، پاسخگوی آنلاین، تصدیق گواهی، پیگیری درخواست، کارتابل تخصصی مالک حاوی فایل‌های راهنمای مناسب برای تمام خدمات، فرایند پرداخت برخط عوارض صدور پروانه ساختمانی که در حال حاضر در اختیار شهروندان بوده تا ضمن صیانت از حریم خصوصی افراد، از سامانه هوشمند توسعه شهری استفاده کنند.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای این سامانه در چند مرحله آموزش‌های کاملی به گروه‌های هدف در داخل شهرداری شامل کاربران، مدیران و سازمان آتش‌نشانی و امور خارج از شهرداری که شامل مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان، دفاتر منتخب پیشخوان، کافی‌نت‌ها، انجمن انبوه‌سازان هستند، ارائه شده است.

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: همزمان با اجرایی شدن این سامانه، به دلیل تغییرات در قوانین و فرایندهای ملی و محلی، بعضی مواقع روند اجرایی ارائه خدمات با توجه به تغییر قانون بیمه تأمین اجتماعی مربوطه به پروانه ساختمانی، ابلاغ قانون درآمدهای پایدار، تغییرات و اصلاح فرمول‌های محاسباتی، تغییر قوانین سازمان نظام مهندسی ساختمان و ابلاغ تعرفه خدمات در سه مرحله برای سال آینده، اجرایی شدن فرایند حذف گردش فیزیکی پرونده‌ها در مناطق پانزده‌گانه دچار اختلال شده است، اما این سامانه در حال بلوغ است و در حال حاضر نقش واسط بین شهروندان و معاونت با سامانه هوشمند را دارد که خدمت‌رسانی به شهروندان را تسریع و تسهیل می‌کند.

علی‌اصغری گفت: اجرای فرایند برخط شناسنامه فنی ساختمان و فرایند پرداخت برخط عوارض صدور پروانه ساختمانی برای نخستین‌بار در کشور صورت گرفته و موجب ارتقای سطح رضایت‌مندی شهروندان اصفهانی شده است، ضمن اینکه فرایندهای پایان کار و استعلامات آماده شده و در مراحل کنترل نهایی قرار دارد.

کد خبر 730350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.