۲۴۳ بازرس بر انتخابات ۱۱ اسفند در کاشان نظارت دارند

رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان کاشان گفت: ۲۴۳ بازرس توانمند و مجرب بر تبلبغات نامزدها و روند اجرای انتخابات ۱۱ اسفند در این شهرستان نظارت می‌کنند.

هادی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: ۲۴۳ بازرس توانمند و مجرب بر تبلبغات نامزدها و روند اجرای انتخابات ۱۱ اسفند در این شهرستان نظارت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این بازرسان، ۱۷ سربازرس، سه بازرس ویژه از استان اصفهان و یک نفر از وزارت کشور در کنار دیگر اعضای شعب اخذ رأی اعم از اجرایی و نظارت بر فرایند برگزاری انتخابات نظارت خواهند کرد.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان کاشان با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی ویژه بازرسی برای بازرسان برگزاری انتخابات برگزار شده است، گفت: برای هر شعبه اخذ رأی یک بازرس و هر ۱۳ شعبه اخذ رأی نیز یک سربازرس در نظر گرفته شده است.

معاون فرماندار و رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان کاشان همچنین ۲۶ بازرس ذخیره برای انتخابات را یادآور شد و تصریح کرد: سه سربازرس ذخیره نیز برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر جایگاه و اهمیت هیأت بازرسی در انتخابات، تصریح کرد: قانون‌مندی از ویژگی‌های بارز بازرسان است که بر اساس مواد ۷۵ تا ۸۵ قانون انتخابات، مصادیق و موارد قانونی تبلیغات انتخاباتی را رصد و بر فعالیت تبلیغاتی نامزدها، نظارت می‌کنند.

اکبری، با بیان اینکه مهم‌ترین تکلیف بازرسان نظارت بر فعالیت نامزدها و نیز روند سلامت برگزاری انتخابات در روز رأی‌گیری (۱۱ اسفند) است، به نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هشدار داد: با هرگونه تخلفات انتخاباتی که محرز شود، برابر قانون برخورد خواهد شد که رعایت حقوق دیگر نامزدها و خودداری از تخریب یکدیگر یکی از مصادیق آن است.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان کاشان، دیوارنویسی و نصب بنرهای خارج از استاندارد (۷۰ در ۱۰۰) را بر اساس قانون ممنوع دانست و گفت: هر گونه دیوارنویسی موجب محرومیت فرد از ۲ دوره نمایندگی مجلس شده و بنرهای خارج از عرف نیز توسط شهرداری جمع‌آوری خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۱۲ بامداد روز پنجشنبه سوم اسفند ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 730326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.