باران و برف در راه کردستان است

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: از روز شنبه تا اواخر روز یکشنبه استان کردستان در دامنه فعالیت امواج بارشی قرار می‌گیرد که در بعضی از ساعات سبب بارش باران و برف و در ارتفاعات برف و کولاک می‌شود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی، از امروز پنجشنبه تا ظهر فردا وضعیت هوای استان کردستان پایدار بوده و پدیده غالب وزش باد و افزایش پوشش ابر از صبح فردا خواهد بود.

وی افزود: به دنبال آن از بعدازظهر فردا جمعه تا دوشنبه هفته آینده موجی از غرب کشور عبور می‌کند که موجب ابری شدن آسمان، مه گرفتگی، وزش باد شدید و بارش برف و باران و در ارتفاعات، گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان کولاک خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان ادامه داد: انتظار داریم شدت بارش‌ها در بازه زمانی ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه و در مناطق شمالی، مرکزی و شرقی استان همچون شهرستان‌های بیجار، دیواندره، قروه، دهگلان و شرق شهرستان‌های سقز، سنندج و کامیاران رخ دهد که این شرایط می‌تواند موجب اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی نیز شود.

پناهی خاطرنشان کرد: مقدار بارش‌ها در نواحی غربی استان کم و به شکل پراکنده برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین برای امروز تا روز شنبه میانگین دمای شبانه‌روزی تغییرات قابل توجهی نداشته و در همین محدوده باقی خواهد ماند، البته از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده شاهد کاهش قابل توجه دما و یخبندان شبانه و صبحگاهی در سطح منطقه خواهیم بود.

کد خبر 730306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.