۴۲ واحد مسکن ملی در دهگلان افتتاح شد

با حضور استاندار کردستان ۴۲ واحد مسکن ملی در شهر دهگلان بعدازظهر امروز افتتاح و پروژه آبرسانی به این واحدها نیز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، با حضور استاندار کردستان، در ادامه سفر به شهرستان دهگلان، ۴۲ واحد مسکن ملی امروز _چهارشنبه دوم اسفند_ در این شهرستان افتتاح و پروژه آبرسانی به این واحدها نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن است این اقدام در استان روی ریل قرار گرفته و پیشرفت قابل توجهی دارد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰، توسط راه و شهرسازی ۱۶ قطعه زمین تحویل بنیاد مسکن شد و ساخت این ۴۲ واحد در دهگلان نیز در دستور کار قرار گرفت که امروز به متقاضیان تحویل داده شد.

بهره برداری از طرح «پرورش ماهی در قفس»

در ادامه سفر استاندار کردستان، طرح پرورش ماهی در قفس در سد سورال دهگلان نیز واقع در روستای گزگزاره سفلی افتتاح شد.

این طرح با پیش بینی ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ تُن ماهی در سال به بهره‌برداری رسید که نقش مهمی در توسعه اشتغال در منطقه خواهد داشت.

برای اجرای این طرح ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از بانک کشاورزی پرداخت شده و مابقی سرمایه شخصی سرمایه گذار است‌.

در سال جاری ۱۹ طرح پرورش ماهی در استان به بهره‌برداری رسیده و ۵۰۰ تن به ظرفیت تولید ماهی در استان کردستان اضافه شده است.

کد خبر 730080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.