راه‌اندازی ۱۸۶۱ شعبه اخذ رأی در سیستان و بلوچستان

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۶۱ شعبه ثابت و سیار برای جمع‌آوری آرای مردم در سطح استان آماده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، رضا شریفی امروز _چهارشنبه دوم اسفند_ در نشست با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: آمار نهایی کاندیدهای تأیید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان ۲۵۳ نفر است که از این تعداد تاکنون هشت نفر انصراف داده‌اند.

وی افزود: تعداد کل شعب اخذ رأی در سیستان و بلوچستان هزار و ۸۶۱ شعبه و از این تعداد ۹۰۱ شعبه ثابت و ۹۶۰ شعبه سیار است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: جمعیت واجد شرایط استان یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۹۳ نفر و تعداد کل شعب نیز ۱۸۶۱ شعبه که ۹۰۱ شعبه ثابت و ۹۶۰ شعبه سیار است و از این تعداد ۲۱۲ شعبه در زاهدان که ۱۲۸ شعبه ثابت و ۲۴ شعبه سیار خواهد بود.

وی گفت: تأیید صلاحیت‌شدگان تا ۷۲ ساعت قبل از روز اخذ رأی می‌توانند انصراف دهند.

شریفی بیان کرد: ۱۶۶ هزار و ۸۱۳ نفر رأی اولی در استان هستند که ۸۵ هزار و ۴۵ نفر مرد و ۸۱ هزار و ۸۶۷ نفر زن هستند.

وی عوامل اجرایی انتخابات اعم از اجرا، نظارت بازرسی و غیره را حدود ۴۰ هزار نفر اعلام کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: وضعیت امنیت استان بسیار خوب است اما دشمن تلاش می‌کند تا امنیت و آرامش را بر هم بزند.

وی گفت: باید موانع مشارکت رفع شود و راه‌های افزایش مشارکت و افزایش امید به امید به انتخابات و حضور در میدان و امید به آینده را به مردم نشان دهیم.

شریفی تصریح کرد: باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا گره‌گشایی شود و حال مردم بهتر شود و با امید اینکه اوضاع بهتر شود پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم انتخاباتی سالم، رقابتی، امن و مشارکتی برگزار کنیم، گفت: باید کسی را انتخاب کنیم تا فرایند توسعه در استان بهتر شود و مجلس قوی و توسعه‌محور روی کار بیاید.

شریفی اذعان کرد: برای اینکه بتوانیم مشارکت خوبی در انتخابات داشته باشیم باید سه مؤلفه انسجام اجتماعی، روایتگری صحیح و کادرسازی را مورد توجه قرار دهیم.

وی یادآور شد: برای انسجام اجتماعی نیاز به اتحاد و همدلی بیشتر داریم و باید شیعه و سنی با وحدت در کنار هم باشند.

معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار افزود: باید از تمام ظرفیت‌های استان که بیشترین و مهم‌ترین آن نیروی انسانی است درست استفاده کرد و از نیروهای انسانی متخصص و هم‌افزا در راستای رسیدن به انسجام و آرامش اجتماعی بهره‌مند شویم.

شریفی خاطرنشان کرد: جبران عقب‌ماندگی و رسیدن به نقطه مطلوب با آرامش نخبگانی در جامعه صورت می‌گیرد و باعث آرامش در جامعه می‌شود که در این راه پیشرفت‌هایی نیز داشتیم.

وی یادآور شد: مؤلفه دوم روایتگری صحیح از استان است که با تبدیل‌کردن تیترهای خبر از امنیتی به فرهنگی و اقتصادی و نشان دادن ظرفیت‌ها و نکات مثبت موجب پیشرفت در استان می‌شود و برنامه‌ها و پروژه‌هایی که در حال انجام است را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی گفت: مؤلفه سوم کادرسازی است و در این زمینه نیروهای نخبه، معتقد، دلسوز و ماندگار هم در استان و هم در سطح کشور باید تقویت شوند.

کد خبر 729993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.