رایزنی خراسان شمالی و ترکمنستان در حوزه‌های تجاری و بهداشتی

استاندار خراسان شمالی از ورود هیئت سیاسی از کشور ترکمنستان به استان خبر داد و گفت: مباحث تجاری، سیاسی، فرهنگی و بهداشتی از محورهای این حضور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _چهارشنبه دوم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استاندار استان آخال ترکمنستان به همراه هیئتی مرکب از مقامات دولتی، تجار و صنعتگران ترکمنستان به استان خراسان شمالی سفر کردند.

وی افزود: رابطه خویشاوندی میان دو سوی مرز و اشتراک‌های فراوان فرهنگی و تاریخی و اراده دو دولت ایران و ترکمنستان بر تقویت و گسترش بیش از پیش همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی و فنی و فرهنگی در سال گذشته، باعث انعقاد یادداشت تفاهم میان استان خراسان شمالی ایران و استان آخال ترکمنستان شد.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این یادداشت تفاهم مبنای گفت‌وگوها و مذاکرات دو طرف در این سفر خواهد بود.

حسین‌نژاد تصریح کرد: موضوعاتی همچون صنعت، انرژی، کشاورزی، حمل و نقل و تجارت، حوزه‌های علمی و دانشگاهی، فنی و آموزشی، فرهنگ، هنر، سلامت، بهداشت، گردشگری ورزش و محیط زیست و منابع طبیعی مواردی هستند که به دنبال افزایش همکاری در آن هستیم.

وی حضور هیئت تجاری بخش خصوصی را در کنار هیئت دولتی فرصت بسیار مغتنمی برای گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی دانست.

روشن خوجه قلی‌یف، استاندار آخال و هیئت همراه به مدت سه روز میهمان استان خراسان شمالی خواهند بود.

کد خبر 729989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.