تامه تصادفات در ۱۰ ماه سال جاری چه بود؟

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در ۱۰ ماه گذشته گفت: هنگام رانندگی با چشمان خواب‌آلود فرد هیچ‌گونه توانایی در کنترل رفتار خود ندارد و تصادفات سنگینی را رقم می‌زند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رابعه جوانبخت با اشاره به تصادفی که طی روزهای گذشته در محور آزادگان رخ داده بود، اظهار کرد: این تصادف به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده سواری رخ داد و علت آن چیزی جز خستگی و خواب‌آلودگی راننده نبود.

وی افزود: یک راننده باید تمام مؤلفه‌های لازم را حین رانندگی داشته باشد، تصادفات افرادی حین رانندگی به این شکل است که هیچ‌گونه آثار انعکاسی مانند خط ترمز ندارند و برخورد با موانع ثابت و واژگونی‌ها را بیشتر در این تصادفات شاهد هستیم.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هنگام رانندگی با چشمان خواب‌آلود فرد هیچ‌گونه توانایی در کنترل رفتار خود ندارد و تصادفات سنگینی را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: رتبه نخست علل تامه تصادفات در ۱۰ ماه سال جاری در شهر تهران به موضوع توجه نداشتن به جلو اختصاص دارد، در واقع این علت بسیار حائز اهمیت است و در دل خود موضوع خستگی و خواب‌آلودگی را به خوبی بیان می‌کند.

جوانبخت اضافه کرد: ۵۱ درصد از علت تامه تصادفات شهر تهران به بحث نبود توجه به جلو بازمی‌گردد، رانندگانی که توجه کافی به جلو نداشتند، این تصادفات به دلایل خستگی و خواب‌آلودگی، استفاده از نوشابه‌های الکلی، خطاهای ادراکی، کنترل نداشتن بر رفتارها در رانندگی و نداشتن دید مناسب روی داده است.

وی با اشاره به ساعات خواب‌های بیولوژیکی و احتمال افزایش تصادفات تصریح کرد: اوج تصادفات فوتی در زمان خواب‌های بیولوژیکی است که خواب به فرد چیره می‌شود.

کد خبر 729984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.