فرآیند احداث بیش از ۳۰۰ واحد مسکن تیران و کرون آغاز شد

رئیس اداره مسکن و شهرسازی تیران و کرون گفت: فرآیند احداث بیش از ۳۰۰ واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سعید کاشفی بعداز ظهر امروز _سه‌شنبه، یکم اسفند_ در شورای مسکن تیران و کرون با اشاره به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان اظهار کرد: از بیش از ۶ هزار متقاضی مسکن در این منطقه، نزدیک به سه هزار نفر آنان واجد شرایط شناخته شدند و فرم تقاضای آنان ثبت شد.

وی با بیان اینکه فرآیندهای اداری تحویل مسکن آنان انجام شده است، افزود: تاکنون برای ۶۰۰ نفر تکمیل پرونده و معرفی‌نامه آنان صادر شده که از این تعداد، ۳۰۰ نفر به مرحله ساخت رسیده است.

رئیس اداره مسکن و شهرسازی تیران و کرون اضافه کرد: تحویل زمین برای احداث و همچنین انبوه‌سازی برای متقاضیان متناسب با تقاضای آنان در شهرستان در حال انجام است.

کاشفی با اشاره به تسهیل شرایط اخذ پروانه ساختمان تصریح کرد: اخذ پروانه ساختمانی و آماده‌سازی‌ها توسط بنیاد مسکن انجام خواهد شد و نیازی به پیگیری متقاضیان نیست.

وی یادآور شد: تسهیل شرایط برای ساخت مسکن با تصویب شورای مسکن شهرستان بوده و این موضوع به کاهش دغدغه‌ها و مراجعات عمومی منجر خواهد شد.

رئیس اداره مسکن و شهرسازی تیران و کرون با بیان اینکه هم‌افزایی بین بخشی برای سرعت کار طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفته است، گفت: این تعاملات سبب تسریع در کار و پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها خواهد شد.

کاشفی به الحاق زمین به شهرهای رضوانشهر و تیران برای احداث مسکن اشاره کرد و اذعان داشت: در شهر تیران ۵۴ هکتار و در شهر رضوانشهر ۱۷ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر الحاق شدند.

وی به اولویت‌بندی تخصیص زمین به متقاضیان مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا، خانواده‌های دارای دو و یک فرزند، زنان سرپرست خانوار دارای فرزند، زوج‌های جوان و زنان سرپرست ۳۵ سال به بالا، نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان و بیماران خاص با معرفی وزارت بهداشت، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، مردهای مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال به ترتیب در اولویت قرار گرفته‌اند.

کد خبر 729787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.