مشکلات معیشتی تنها با بخشنامه حل نمی‌شود

امام جمعه قزوین گفت: مشکلات معیشتی تنها به صورت بخش‌نامه‌ای قابل حل نیست، این کارها نیازمند نظارت، دقت، پیگیری و توجه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عابدینی امروز -سه‌شنبه یکم اسفندماه- در مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان قزوین اظهار کرد: مسئولان رفاه مردم را به عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف خود بدانند، البته مسائل و مشکلات معیشتی صرفاً به صورت بخش‌نامه‌ای قابل حل نیست.

وی اضافه کرد: این کارها نیازمند نظارت، دقت، پیگیری و توجه است و از طرفی هم مردم باید ببینید همان نانی که بر سر سفره مسئولان است، بر سر سفره مردم هم هست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش گفت: رشد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف مسئولیت همه ماست، یعنی وقتی دنیا به سرعت به سوی تحولات پیش می‌رود، کشور ما هم با سرعتی بیشتر از کشورهای دیگر پیش برویم، امروز به برکت جمهوری اسلامی رشد ۱۳ برابری علمی ما باعث شده هر روز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

عابدینی ادامه داد: امیدواریم در مقطع استانی هم ما این پیشرفت‌ها را ببینیم و هر ساله بتوانیم بگوییم امسال در استان ما این اتفاقات رقم خورد و ما از استان‌های دیگر در بسیاری زمینه‌ها جلو افتادیم، این پیشرفت‌ها دل مردم را شاد می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به موضوع انتخابات گفت: در باب انتخابات باید از همه دست‌اندرکاران بخاطر زمینه‌هایی که به این منظور فراهم کرده‌اند تشکر کرد، با این زمینه‌ها خیال مردم راحت است که انتخابات در استان ما به نحو احسن برگزار خواهد شد.

امام جمعه قزوین افزود: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند مسئولیت‌ها میدان مسابقه انسان‌هاست، خدای متعال هم در آیه ۱۴۸ سوره بقره فرموده «فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَاتِ»، یعنی (پس درباره قبله، نزاع و کشمکش نکنید و به جای بحث و گفتگو به جانب نیکی‌ها و کارهای خیر پیشی جویید)، یعنی وقتی در میدان مسابقه و در هر مسئولیتی قرار گرفتید باید به دنبال بهترین‌ها باشید.

عابدینی ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) خطاب به مسئولان فرمودند بهترین مشاوران شما آدم‌هایی هستند که با عقل و دقت مسائل را رصد می‌کنند، دانشمندان باید مشاوران شما باشند، باید از افراد باتجربه مشورت بگیرید، باید از افرادی مشاوره بگیرید که دوراندیش هستند و فقط جلوی پایشان را نگاه نمی‌کنند، بلکه درباره آینده‌های دور می‌اندیشند.

وی تأکید کرد: امیرالمؤمنین (ع) در حدیث دیگری فرمودند در امور خودتان با کسانی که نسبت به خدا خشیت دارند و خودشان را در پیشگاه عظمت خدا کوچک می‌بینند، مشورت کنید؛ آن کسی که کاری به کار خدا ندارد، حق، باطل، حرام، حلال، راست و دروغ در زندگی‌اش معنایی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اما آن کسی که ملاحظات خدایی دارد در همه امور انسانی مستقیم و قرآنی حرکت می‌کند، امیرالمؤمنین (ع) فرمود اگر شما با این گونه آدم‌ها مشورت کنید رشد می‌کنید.

کد خبر 729758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.