۱۱۵۰ تن قیر رایگان به شهرداری نقده تخصیص یافت

شهردار نقده گفت: از استاندار آذربایجان‌غربی درخواست هزار و ۱۵۰ تن قیر رایگان کرده بودیم که سهمیه آن اختصاص یافت.

سلیمان صابری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با بیان دستاوردهای سفر اول و دوم استاندار آذربایجان‌غربی به نقده اظهار کرد: در سفر اول استاندار اعتباراتی از جمله اعتبار ۴۵ میلیارد ریالی جهت احداث دیوار ساحلی در بلوار ستارخان و همچنین اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی جهت ارائه خدمات به زائران اربعین اختصاص یافت که تماماً هزینه شده است.

وی افزود: در سفر دوم استاندار درخواست هزار و ۱۵۰ تن قیر رایگان را داشتیم که سهمیه آن اختصاص یافت.

شهردار نقده در ادامه با اشاره به نقش پروژه‌های سرمایه‌گذاری در توسعه این شهر گفت: بر این اساس راه اندازی نمایشگاه خودروهای سنگین را خواهیم داشت که باعث اشتغال‌زایی در شهرستان نیز خواهد شد.

صابری با اشاره به وضعیت شهربازی موجود در تفرجگاه یئددی گؤز ادامه داد: در مورد شهربازی یئددی گوز در سامانه ستاد فراخوان داده‌ایم و با توجه به انتخاب سرمایه‌گذار انتظار دادیم آنجا را رونق یابد، به طوری که از شهرهای اطراف نیز جهت استفاده از این مجموعه به نقده سفر کنند.

وی در خصوص وضعیت رو به افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در شهر نقده تصریح کرد: طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از وظایف ذاتی شهرداری است و بر این اساس شهرداری کمپی با ظرفیت ۲۲۰ قلاده سگ راه اندازی کرده است که متأسفانه به دلیل کثرت سگ‌های بلاصاحب کافی نیست.

صابری ادامه داد: علیرغم جمع‌آوری همچنان تعدادی در سطح شهر تردد دارند، ضمن آنکه مشاهده می‌شود از شهرهای اطراف نیز سگ‌ها جمع‌آوری و در نقده رها می‌شوند.

شهردار نقده تأکید کرد: امیدواریم اداره منابع طبیعی و فرماندار شهرستان با تخصیص اعتبار ما را در تکمیل فرآیند جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب یاری کنند.

صابری در خصوص مباحثی در خصوص انحراف ۲۰ درجه‌ای پل ولایت گفت: در ساخت پل ولایت به دلیل انحراف حادث شده، با مشکل تعریض خیابان مواجه هستیم که حتماً باید حل شود چون یک طرف معبر ۳۴ متر و طرف دیگر حدود ۶ متر است که اگر بخواهیم به عنوان ۴۰ متری مورد استفاده مثبت مردم قرار گیرد حتماً باید تغییراتی در محل انجام گیرد.

وی عنوان کرد: تعدادی از قطعات واگذار شده با طی مراحل قانونی اداری هم اکنون مورد استفاده ساکنین است اما برخی قطعات مراحل قانونی را طی نکرده‌اند که امیدواریم هر چه زودتر این قضیه جمع بندی شود و با توجه به جلسات سازمان همیاری و ورود بازرسان استانداری به موضوع قطعاً سعی داریم پرونده پل ولایت بسته شود.

شهردار نقده با اشاره به تفرجگاه یئددی گوز و تلاش شهرداری برای ساماندهی این مکان خاطرنشان کرد: شهرداری از قبل و هم اکنون نیز در یئددی گوز مستأجر است اما در تکاپوی اخذ سند برای مجموعه یئددی گوز هستیم تا سرمایه‌گذاران با فراغ بال و آسودگی در آن محل سرمایه‌گذاری کنند و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است و این امر مهم در حال انجام است.

کد خبر 729557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.