تلاش برای جبران کمبود فضای سبز در هسته مرکزی شهر قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: در هسته مرکزی شهر قم و اطراف حرم مطهر معضل کمبود فضای سبز و فضای عمومی داریم که پروژه بهسازی قبرستان نو با این نگاه پیگیری می‌شود.

مجید متین فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به پیگیری پروژه‌های هسته مرکزی شهر قم اظهار کرد: یکی از معضلات شهر قم در هسته مرکزی تراکم بسیار است به‌طوری‌که فضای عمومی، توقفگاه شهری و فضای سبز در هسته مرکزی شهر قم بسیار اندک است.

وی افزود: یکی از اقداماتی که برای جبران این مسئله در نظر گرفته‌شده پروژه بهسازی قبرستان نو است که نزدیک به ۵ هکتار اطراف حرم مطهر را آزادسازی کرده و با حفظ حقوق وقفی به یک باغ مزار تبدیل می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه بهسازی قبرستان نو نیاز به تملک ۱۳۲ مغازه دارد گفت: بخش عمده‌ای از این تملکات به پایان رسیده است.

متین فر به پیگیری ۱۰ پروژه بزرگ اطراف حرم مطهر اشاره کرد و گفت: اطراف حرم مطهر حضرت معصومه نیازمند بهسازی کالبدی، گسترش فضاهای مکث، انضباط بیشتر و آرام‌سازی ترافیک و منظر شهری است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای مهم اطراف حرم مطهر توسعه خدمات زائر است که در این زمینه هم پروژه‌های بزرگی مانند بسط شرقی حرم مطهر در حال اجرا است.

کد خبر 729513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.