رفع مشکل ضمانت بانکی استارت‌اپ‌ها در حال پیگیری است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مشکلات عمده استارت‌اپ‌ها، ضمانت بانکی است که در این مورد با بانک مرکزی وارد مذاکره شده‌ایم تا در شورای پول و اعتبار این مشکل رفع شود.

محمود کریمی بیرانوند در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری به‌طور عمده تحت نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که صورت گرفت این بود که از محل کمک‌های فنی و اعتباری، قدرت ضمانت‌دهی ۲۶ تا از این صندوق‌ها افزایش پیدا کرد.

وی افزود: یکی از مسائل استارت‌اپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان این است که به خاطر نوپا بودن و اینکه مالکیت‌های فیزیکی، ملکی و تجاری ندارند، نمی‌توانند به بانک‌ها ضمانت بدهند، بنابراین تقویت این صندوق‌ها، قدرت راه‌اندازی کسب و کار استارت‌اپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش می‌دهد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یکی از اقدامات، توجه ویژه به استارپ‌ها از محل منابع تبصره ۱۸ بوده است که در این زمینه رشد قابل توجهی را شاهد بوده‌ایم و وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند.

کریمی بیرانوند اضافه کرد: به صورت کلی یکی از مشکلات عمده استارت‌اپ‌ها مسئله ضمانت بانکی است چون عمده کسب‌وکارهای استارت‌اپی دارایی نامشهود همچون ایده و اختراع دارند که در این مورد با بانک مرکزی وارد مذاکره شده‌ایم تا در شورای پول و اعتبار این مشکل رفع شود.

کد خبر 729451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.