حکم ماموریت شهردار قم تا ۱۰ تیر ۱۴۰۳ معتبر است

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: شهردار قم به‌ صورت رسمی از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان تا دهم تیر سال ۱۴۰۳ در شهرداری قم ماموریت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، محسن محرری امروز _دوشنبه سی‌ام بهمن_ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بعضی ابهامات مطرح‌شده درباره بازنشستگی شهردار قم اظهار کرد: سقائیان‌نژاد، شهردار قم به‌صورت رسمی از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان تا دهم تیر سال ۱۴۰۳ به شهرداری قم مأمور است و این مأموریت قانونی است.

وی با اشاره به اینکه هر مسئله‌ای در شورای شهر باید بر مبنای قانون پیگیری شود افزود: من به‌شخصه مدافع حضور شهردار قم تا پایان دوره شورای شهر هستم، اما شورای اسلامی شهر قم تابع محض قانون است. مأموریت شهردار قم از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان تا دهم تیر ۱۴۰۳ معتبر است و اعتبار قانونی این مأموریت محرز است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: برخی دوستان احساس تکلیف کرده‌اند و مسئله بازنشستگی شهردار را از مراجع مختلف حتی اداره کل بازرسی استان اصفهان پیگیری کرده‌اند که در آنجا نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

محرری تصریح کرد: طی پرسش و پاسخی از سوی مراجع نظارتی، از مسئول امور اداری دانشگاه صنعتی اصفهان پرسیده شده است که چطور کسی که بهمن ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شود، می‌تواند تا تیر ۱۴۰۳ به کار خود ادامه دهد، که تبصره قانونی این امر برای ادامه کار اساتید تا پایان ترم از سوی وی ارائه شده است.

وی ادامه داد: اعضای هیئت‌علمی هر زمانی که اواسط یک ترم بازنشسته شوند تا پایان ترم می‌توانند ادامه خدمت دهند و به همین خاطر حکم شهردار در برج چهار صادر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: شهردار بهمن ۱۴۰۰ بازنشسته شد، اما به این دلیل که استاد تمام است، تا سه دوره امکان تمدید مأموریت از سوی هیئت امنای دانشگاه را دارد که دو دوره انجام شده است و برای تسریع در فرایند تمدید مأموریت دوره سوم مکاتباتی با وزیر کشور صورت گرفته است.

محرری اظهار کرد: بر اساس تصمیم شورای اسلامی شهر قم، شهردار قم تا پایان این دوره در مسئولیت خود است، مگر استعفا، استیضاح یا انفکاکی رخ دهد که هنوز این اتفاق صورت نگرفته است و برای تمدید مأموریت نیز در هیئت امنای دانشگاه اصفهان، تیر سال آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 729441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.