انتخابات راه اصلاح کشور

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه سی‌ام بهمن ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «حمله به رفح با چراغ خاموش» نوشت: با آنکه رژیم صهیونیستی هنوز عملیات زمینی گسترده ادعایی خود به شهر رفح را آغاز نکرده است، جنوبی‌ترین منطقه نوار غزه با بی‌سابقه‌ترین تجاوزها و کشتار روبه‌رو است. به دنبال تازه‌ترین دور حملات اشغالگران در دقایق اولیه بامداد یکشنبه، رسانه‌ها از یورش هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه خبر دادند. این در حالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داده، بنیامین نتانیاهو ظرف روزهای آینده طرح حمله به شهر رفح را به کابینه‌اش ارائه خواهد کرد.

طبق گزارش‌های ارسالی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در این حمله مناطق مختلفی در شهر رفح را هدف قرار دادند. شبکه الجزیره نیز خبر داده رژیم صهیونیستی یک ساختمان خالی از سکنه در نزدیکی مرز غزه با مصر را هدف قرار داد. به دنبال حملات بامداد یکشنبه صهیونیست‌ها به رفح، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه از جنایت وحشیانه جدید ارتش رژیم اشغالگر در نوار غزه با بیش از ۱۲۰ شهید و مجروح پرده برداشت. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه در این باره اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ۹ خانه در استان مرکزی نوار غزه را هدف قرار دادند. علاوه بر حمله هوایی جنگنده‌های صهیونیستی، توپخانه ارتش این رژیم هم، شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه را گلوله‌باران کرد و هم‌زمان، قایق‌های صهیونیست در سواحل رفح تیراندازی کردند.

انتخابات راه اصلاح کشور

روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود با تیتر «ستاد ضد انتخابات از کجا مدیریت می‌شود؟» نوشت: اگر انتخابات در ایران، آنگونه که انبوه رسانه‌های دشمن و حنجره‌های همسو وانمود می‌کنند، بی‌اهمیت و تزئینی و تشریفاتی است، پس چرا به شکل پرحجم، انتخابات را تخریب می‌کنند؟! چرا برای آمریکا و انگلیس و برخی دولت‌های استعماری دیگر، مهم است که ملت ایران در انتخابات حضور گسترده نداشته باشند؟ مقامات آمریکایی و انگلیسی قبلاً به شکل مستقیم علیه انتخابات در ایران لجن پراکنی می‌کردند، اما حالا پشت پرده رفته‌اند و همان کار را پادوهایی که به فارسی حرف می‌زنند، سپرده‌اند. به همین دلیل هم، مواضع ضد انتخاباتی فلان سرکرده فتنه ۸۸، با منویات دشمنان مو نمی‌زند.

انتخابات ایران چرا برای دشمنان تاریخی ملت ما مهم است؟ تحلیلگران بسیاری در آمریکا و اروپا، بارها اذعان کرده‌اند که برخلاف پروپاگاندای همیشگی علیه جمهوری اسلامی، مردم و انتخابات در این نظام، «نقش واقعی، مؤثر و تعیین‌کننده» دارند و جمهوری اسلامی، عمیقاً متکی به مردم است. آنها گفته‌اند که این واقعیت، هم نقطه قوت و مایه استحکام جمهوری اسلامی است، و هم نقطه حساسی که باید هدف گرفت و آسیب زد. می‌گویند ایران بر پایه استواری مردمش تبدیل به ابرقدرت منطقه‌ای شده و آمریکا و غرب هرچه بدبیاری در منطقه پیدا می‌کنند، زیر سر نفوذ و اقتدار ایران است.»

انتخابات راه اصلاح کشور

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود تیتر «فعال شدن هسته کنشگران انقلابی لازمه رکوردشکنی در انتخابات» را برگزید و به نقل از محمد لسانی، مروج سواد رسانه و مدرس کشوری رسانه نوشت: ما ۵ میلیون کنشگر رسانه‌ای و واقعی در کف خیابان داریم که این ۵ میلیون کنشگر این امکان را دارند که با تبلیغ، تهییج و تبیین ۵ درصد به مشارکت بیفزایند، بنابراین اگر این اتفاق بیفتد ما رکورد مشارکت دفعه آینده را هم به راحتی خواهیم شکست. نظام یک کف خواسته در بحث مشارکت دارد که این کف خواسته این است که نصاب و ترازی نزدیک دور قبل انتخابات مجلس سال ۹۸ داشته‌باشیم، ما در کل کشور یک مشارکت چهل و خرده‌ای داشتیم که به نظر می‌رسد این کف خواسته است، اما سقف خواسته این است که ما بتوانیم رکورد دور گذشته را بشکنیم که این با فعال شدن ۵ میلیون کنشگر تبیینی به راحتی قابل دسترس است و وقتی این‌ها بتوانند ۵ درصد نصاب مشارکت را از وضعیت فعلی که حدود ۴۰ درصد است افزایش دهند ما نصاب دفعه قبل را هم به راحتی خواهیم شکست و این دستاورد بعد از جنگ جهانی رسانه‌ای سال ۱۴۰۱ یک دستاورد بسیار درخشان است. باید بدانیم با توجه به برنامه‌ریزی که سال قبل انجام شده بود، ۲۵ سفارتخانه خارجی که سال گذشته فعال بودند و اتفاقاتی که سال گذشته در کشور ما افتاد و با توجه به جنگ جهانی رسانه‌ای که سال گذشته پشت سر گذاشتیم و با وجود ریزش‌ها و رویش‌هایی که داشتیم، اکنون به اینجا رسیده‌ایم که باید یک کف و سقف خواسته‌ای را لحاظ کنیم، باید معقول به شرایط اجتماعی نگاه کنیم و در این شرایط فعال شدن هسته‌های تبیینی در بین کنشگران انقلابی لازمه رکوردشکنی است.

انتخابات راه اصلاح کشور

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با اشاره به سخنرانی روز گذشته رهبر معظم انقلاب با تیتر «انتخابات راه اصلاح کشور» نوشت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی، «نگاه به خود» برای «تقویت نقاط قوت، کامیابی و رفع نقاط ضعف» و نگاه هوشمندانه و بدون انفعال به دشمن را دو وظیفه مهم و اساسی برشمردند و با تأکید بر اهمیت وحدت ملی و انتخابات ۱۱ اسفند به عنوان راه‌حل مشکلات و اصلاح امور، همه را به شرکت پرشور در این رویداد مهم ملی فراخواندند و نکات مهمی را در باب چگونگی انتخاب نامزد اصلح، اتقان و سلامت انتخابات و پرهیز از بداخلاقی‌های انتخاباتی بیان کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب جبهه استکبار را بی‌شک مخالف انتخابات ایران دانستند و گفتند: انتخابات، مظهر جمهوریت نظام است و به همین علت است که مستکبران و آمریکا که هم با جمهوریت و هم با اسلامیت نظام مخالفند، با انتخابات و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی مخالف هستند.

ایشان با اشاره به درخواست یکی از رؤسای جمهور قبلی آمریکا از مردم ایران برای شرکت نکردن در یکی از انتخابات گذشته گفتند: آن رئیس‌جمهور، ندانسته به ایران کمک کرد، زیرا مردم از سر لج و مخالفت با او، بیشتر و پرشورتر از همیشه در انتخابات شرکت کردند به همین علت آمریکایی‌ها دیگر اینگونه سخن نمی‌گویند اما با شیوه‌های مختلف به دنبال دور و مأیوس کردن مردم از انتخابات هستند.

انتخابات راه اصلاح کشور

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود با تیتر «منگنه سخت دلار» به مشکلات مرتبط با نحوه تخصیص ارز به کالاهای وارداتی و تنگناهای سقف واردات کالا پرداخت و نوشت: گویا کاهش سقف واردات برخی انواع کالا بی‌سروصدا رقم خورده و فعالان بازار خبر می‌دهند که سقف واردات برخی انواع کالا کاهش داشته است. یک شرکت واردکننده کاغذ می‌گوید که سقف واردات سالانه آنها از ۳۰ میلیون دلار در سال گذشته به ۱۰ میلیون دلار کاهش یافته است. در بازار لپ‌تاپ، تبلت و کالاهای آی‌تی هم واردکنندگان از کاهش شدید واردات خبر می‌دهند. این در حالی است که برخی دیگر از واردکنندگان از انتظار طولانی برای تخصیص ارز خبر می‌دهند و می‌گویند که فرایند طولانی تخصیص ارز، گاهی موجب اختلال در فرایند تولید شده است. با این حال پیگیری‌های «شرق» از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت به نتیجه نرسیده است و این نهادها پاسخ‌گو نیستند.

فعالان بازار از کاهش سقف واردات برخی کالاها مانند کاغذ، لپ‌تاپ، تبلت، مانیتور و کالاهای حوزه آی‌تی خبر می‌دهند. چندی پیش در ابتدای بهمن سال جاری، محمدرضا فرجی‌تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، از محدودیت ورود کالاهای آی‌تی خبر داد و به خبرآنلاین گفت که «وزارت صمت از ۱۹ آذر ثبت سفارش کالاهای آی‌تی را محدود کرده و به‌تازگی مجوز واردات برای همه صنوف ۸۵ درصد کاهش یافته است که این موضوع باعث اعتراض تجار حوزه فناوری شده است.»

انتخابات راه اصلاح کشور

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «جهت‌یابی رشد و تورم» نوشت: محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک‌مرکزی، روز گذشته در همایش «چشم‌انداز اقتصاد ایران ۱۴۰۳» که توسط گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» برگزار شده بود به سخنرانی پرداخت. فرزین محور صحبت‌های خود را چشم‌انداز و عملکرد اقتصاد ایران در حوزه پولی و بانکی از منظر بانک‌مرکزی عنوان کرد.

او با اشاره به برنامه‌ها و اقداماتی که بانک مرکزی قصد دارد در حوزه پولی و بانکی انجام دهد تا بتواند اصلاحاتی در این حوزه انجام دهد، گفت: در حوزه پولی همچنان معتقدیم باید سیاست پولی فعالی داشته باشیم و برای کنترل تورم نمی‌توانیم از سیاست پولی غافل شویم. دیدگاه بنده با دوستانی که سیاست پولی را در اقتصاد و کنترل تورم و به‌ویژه در کنترل ارز مؤثر نمی‌دانند مغایر و متفاوت است و معتقدم اتخاذ سیاست‌های پولی برای ثبات اقتصادی و کنترل تورم بسیار مهم است.

فرزین با تاکید بر تحقق هدف‌گذاری ۲۵ درصدی برای رشد نقدینگی گفت: هنوز کار سیاست‌گذار برای مهار رشد نقدینگی تمام نشده است، زیرا بهمن و اسفند سخت‌ترین ماه‌های کنترل نقدینگی است و این هدف تا بیست‌ونهم اسفند دنبال خواهد شد. به گفته فرزین، کار بانک مرکزی ادامه دارد ولی تا پایان سال بر تحقق هدف‌گذاری خود در نرخ رشد نقدینگی باقی خواهد ماند. همچنین برای سال آینده هدف‌گذاری جدیدی برای نرخ رشد نقدینگی اعلام خواهد شد.

انتخابات راه اصلاح کشور

کد خبر 729348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.