افتتاح مدرسه هوشمند نمادرس در جمعیت هلال احمر بام ایران

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: نخستین مدرسه هوشمند نمادرس (متاورس) در جمعیت هلال احمر شهرستان شهرکرد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، یعقوب سلیمانی اظهار کرد: نخستین مدرسه هوشمند نمادرس (متاورس) جمعیت استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افتتاح شد.

وی افزود: در این مدرسه با استفاده از دوربین‌های واقعیت مجازی، آموزش‌های خود مراقبتی و دیگر مراقبتی به افراد ارائه خواهد شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: متاورس (Metaverse) یک فضای دیجیتال سه‌بعدی است که با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، زندگی آنلاین انسان را با زندگی واقعی و شبیه‌سازی‌شده او ترکیب می‌کند ، در واقع از طریق این تکنولوژی، اینترنتی که امروز در حال استفاده از آن هستیم، در یک فضای واقعیت مجازی در دسترس خواهد بود.

سلیمانی گفت: متاورس از طریق رابط‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود، حواس انسانی مانند بینایی، شنوایی و حتی لامسه را با اینترنت ادغام و درگیر می‌کند که در این دنیای مجازی، بسیاری از امور دنیای واقعی به شکل شبیه‌سازی‌شده، قابل‌انجام هستند و بستر بسیار مناسبی برای آموزش دانش آموزان در بحث دادرس و آموزش‌های امدادونجات خواهد بود.

وی تصریح کرد: این مدرسه مجازی با استفاده از عینک‌های سه بعدی واقعیت مجازی (VR)، دانش‌آموزان در شرایطی شبیه سیل یا زلزله واقعی قرار می‌گیرند و نحوه رویارویی با حوادث و مخاطرات از جمله پناه‌گیری و خروج اضطراری با رویکرد مانور زلزله و یا سیلاب را آموزش می‌بینند.

یعقوب سلیمانی ادامه داد: دنیای امروز تنوع آموزش‌ها را با توجه به تقاضاهای مختلف می‌طلبد و دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال احمر برای اینکه بتواند در جذب و نگهداشت جوانان و پرورش فکری و فرهنگی آنها موفق باشد باید با تکنولوژی روز و خواسته‌های نسل جوان و جدید به پیش بروند و این مدرسه نیز با همین رویکرد راه‌اندازی شده است.

کد خبر 729215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.