صدور بیش از ۴۰۰۰ گواهی معاینه فنی برای خودروهای سنگین در ایلام

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام گفت: ۴۲۱۰ گواهی معاینه فنی برای خودروهای سنگین این استان از ابتدای سال جاری تا پایان دی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدزاهدین چشمه خاور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی، ۱۳۰۵ پروانه محموله ترافیکی نیز صادر شده است.

وی افزود: در این مدت ۱۰۲ مورد تخلفات اضافه تناژ رسیدگی و تعداد ۳۶۵ مورد تخلف در حوزه حمل‌ونقل از جمله نداشتن بارنامه، صورت وضعیت و حقوق مسافر به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام خاطرنشان کرد: خودروهایی که نتوانند در معاینات فنی نمره قبولی را کسب کنند، مجاز به دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیت برای جابه‌جایی مسافر در جاده‌ها نخواهند بود.

چشمه خاور تاکید کرد: در مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین، علاوه بر بازدیدهای ظاهری مانند کیفیت آج لاستیک‌ها، چراغ‌ها، کمربند و در و شیشه‌ها، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، کیلومترشمار و تست نور برای خودروها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق بررسی به عمل آمده ۱۰ درصد از کل تصادفات جاده‌ای به علت نقص فنی خودروها رخ می‌دهد که می‌توان با کنترل دقیق معاینه فنی خودروها ضمن کاهش حوادث رانندگی تعداد مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را کاهش داد.

کد خبر 729117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.