بانوان هدف جنگ نرم دشمن هستند

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بانوان هدف جنگ نرم دشمن هستند گفت: بانوان در کنترل شرایط اجتماعی پیش از انقلاب و رخدادهای انقلاب، دفاع مقدس، تحریم‌ها و سایر بحران‌های سیاسی و اجتماعی نقش بی‌بدیلی داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، رضا شریفی امروز _شنبه بیست‌وهشتم بهمن_ در نشست تبیین نقش بانوان و ضرورت مشارکت در انتخابات اظهار کرد: میزان تأثیرگذاری و نقش آفرینی بانوان در ابعاد و حوزه‌های مختلف برای کسی پوشیده نیست، بنابراین دستگاه‌های مرتبط با حوزه بانوان باید برای استمرار تأثیرگذاری و هدفمند شدن نقش زنان برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه بانوان هدف جنگ نرم دشمن هستند، گفت: بانوان در کنترل شرایط اجتماعی پیش از انقلاب و رخدادهای انقلاب، دفاع مقدس، تحریم‌ها و سایر بحران‌های سیاسی و اجتماعی نقش بی‌بدیلی داشتند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: سهم بانوان این استان در حکمرانی و جغرافیای سیاسی استان متناسب با ظرفیت این قشر نبوده و این مسئله برای حوزه سیاسی مطلوب نیست و باید برای افزایش سهم بانوان در مدیریت‌های استانی و ملی تدبیر شود.

وی ادامه داد: برای افزایش سهم بانوان در جامعه باید مسائل به درستی احصاء شود تا بتوانیم نظام حل مسئله را به درستی تبیین کنیم.

شریفی با بیان اینکه سه راهبرد انسجام اجتماعی، ارائه تصویر واقعی از استان و هم‌افزایی را برای حوزه سیاسی و اجتماعی اولویت قرار دادیم، اذعان کرد: در زمینه ارائه تصویر واقعی از سیستان و بلوچستان در کنار برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی و هنری از جمله کنگره ملی یعقوب لیث، جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و عروسکی، کنگره ملی شعر بلوچ ایرانی، آغاز ساخت دهکده سینمای استان، ضبط سریال «نون خ» با محوریت معرفی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان به زبان طنز و غیره تاکید داریم که طرح‌های توسعه‌ای حتماً دارای پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه انسجام اجتماعی شرایط رو به بهبود است، خاطرنشان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا سیستان و بلوچستان را با مفاخر و ظرفیت‌های بی‌نظیر، فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و غیره بشناسند و همچنین به اقدامات افراد مسئله‌داری که تعدادشان کم است نیز ضریب ندهیم.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر ماندگاری نقش آفرینی بانوان در جامعه، افزود: اگر هم‌افزایی نباشد، ظرفیت جزیره‌ای و نقطه‌ای ایجاد می‌شود که تأثیر ماندگاری نخواهد داشت.

وی در رابطه با فرهنگ مطالبه‌گری در جغرافیای سیستان و بلوچستان، گفت: در این زمینه به شدت عقب ماندگی داریم و نتوانستیم آن طور که شایسته است اولویت‌ها را احصا و تبیین کنیم.

شریفی با بیان اینکه بانوان در فرآیند توسعه در ابعاد نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و اصلاح فرآیندها نقش مهم و تأثیرگذاری دارند، بیان کرد: امید، رضایت و اعتماد، کلیدواژه‌هایی هستند که باید به درستی در جامعه شکل بگیرند.

وی گفت: نقش بانوان در ایجاد شور و نشاط اجتماعی نیز قابل انکار نیست و باید با کار فرهنگی و تبیین، محیط آرامش بخش متناسب با روحیه زنانه برای فعالیت اجتماعی آنان ایجاد کنیم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: نقش بانوان در جغرافیای سیاسی و اجتماعی استان، هزینه‌های حکمرانی را کاهش می‌دهد و کنشگری این قشر در جامعه باعث کاهش هیجانات منفی و افزایش تاب‌آوری اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر یک زن در نظام طایفه‌ای استان واسطه شود یک دعوا به حرمت چادر زن حل می‌شود، گفت: سنت میار در بلوچستان و سنت حشر و مدد در سیستان جلوه‌گر حرمت بانوان در جامعه سیستان و بلوچستان و تقویت کار تیمی است.

شریفی با تاکید بر اینکه باید جهاد تبیین با رویکرد اقناعی از خانواده آغاز شود، اذعان کرد: دشمن از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد فاصله میان حاکمیت و مردم بهره می‌برد و برای مواجهه با این جریان باید از ظرفیت‌های نخبگانی و اقشار مختلف نیز استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فضای مجازی هم‌افزایی وجود ندارد و باید به نقش آفرینی و تولید محتوا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ضریب داده شود چرا که ذهنیت بسیاری از جریان‌های منفی در فضای مجازی شکل می‌گیرد.

کد خبر 728982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.