دارایی‌های شهرداری ارومیه مدیریت و ساماندهی شود

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: دارایی‌های شهرداری ارومیه باید مدیریت و ساماندهی و کمبودها بر اساس نیازهای شهری در بودجه سال ۱۴۰۳ برآورده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین پناهی امروز _شنبه بیست‌وهشتم بهمن_ در جلسه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه ارائه خدمات شهری به شهروندان جزو وظایف ذاتی شهرداری است، اظهار کرد: امروز در شهرداری ارومیه به جای وظایف ذاتی فقط کارهای روزمره دنبال می‌شود.

وی افزود: سبک‌ترین نوع نگاه به مجموعه مدیریت شهری موضوع خدمات شهری است و شاید دلیل عمده این ضعف نبود طرح جامع مدیریت شهری باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: توجه به بحث پدافند غیرعامل بزرگترین شاخص مدیریت بحران است و باید این موضوع اتفاق بیفتد.

پناهی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم در بحث مدیریت بحران موفق عمل کنیم باید در برنامه مقابله با بحران‌ها مطالعه و کار کارشناسانه انجام گیرد، تصریح کرد: باید به دنبال تخصیص اعتبارات لازم در بحث مدیریت بحران در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران بر روی فرصت‌ها و تهدیدها اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: مدیریت بحران با توجه به شرایط جوی، تهدیدها، مأموریت‌های سد معبر، اغتشاشات و حوادث غیر طبیعی اتفاق می‌افتد و باید مدیریت شود.

پناهی در ادامه با اشاره اینکه دارایی‌های شهرداری ارومیه باید مدیریت و ساماندهی شود، تأکید کرد: کمبودها باید بر اساس نیازهای شهری در بودجه سال ۱۴۰۳ برآورده شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه با نبود و کمبود تجهیزات چگونه می‌توان مدیریت بحران کرد، افزود: شهرداری با ساخت مجموعه‌های چندمنظوره و گذاشتن در اختیار نهادهای اجرایی انتظار دارد تا در زمان بحران با تجهیز این سالن‌ها کمک حال مردم باشد و از این‌رو مجموعه‌ها باید در مواقع بحرانی در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.

پناهی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود بر موضوع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تاکید کردند و از این‌رو تمام طرح‌ها و پروژه‌های شهری باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد و این پیوست‌ها باید در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به گرمخانه‌های شهرداری ارومیه اظهار کرد: مدیریت شهری اقدام به ساخت گرمخانه در منطقه حاجی پیرلو کرد، اما با توجه به جوسازی‌ها و شایعات منفی امکان ارائه خدمت فراهم نشد، از این رو در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری باید اعتبارات لازم را جهت ساخت و تکمیل گرمخانه تخصیص دهد.

پناهی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه شهرداری ارومیه با سازمان پدافند غیرعامل در راستای ارائه خدمات بهینه در مواقع بحرانی گفت: عقد تفاهم‌نامه می‌تواند برای شهر و شهروندان در مواقع بحرانی مفید و مؤثر واقع شود.

پناهی خاطرنشان کرد: باید برای اماکن، پارک‌ها و بوستان‌ها و ابنیه‌های رو باز مطالعات طرح پدافند غیرعامل صورت گیرد.

کد خبر 728882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.