آلودگی هوا، بانکوک را تعطیل کرد

مقامات تایلندی هشدار دادند که میزان آلودگی در بانکوک و استان‌های اطراف آن روز پنجشنبه به سطوح ناسالم رسیده است و به کارمندان دولت در پایتخت دستور دادند تا دو روز آینده از خانه کار کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آلودگی هوا ناشی از ترکیبی از سوختن محصولات کشاورزی، آلودگی صنعتی و ترافیک سنگین است و به همین دلیل مه‌دودی غلیظ آسمان بانکوک را پوشانده است.

نخست‌وزیر این کشور، سرتا تاویسین، به خبرنگاران اعلام کرده که سوزاندن محصولات عامل اصلی افزایش آلودگی است، اما افزود که حدود یک‌چهارم آلودگی ناشی از وسایل نقلیه است که می‌توان آن را کنترل کرد. سوزاندن محصولات کشاورزی تأثیرات چشمگیری را بر آب‌وهوا می‌گذارد، اما برای کشاورزانی که به دنبال پاک‌سازی ضایعات آخرین برداشت به روشی مقرون‌به‌صرفه هستند، منطقی اقتصادی است.

سرتا گفت که دولت باید محدود کردن وسایل نقلیه با سوخت فسیلی در پایتخت را برای محدود کردن آلودگی در درازمدت در نظر بگیرد و افزود که سیاست خودروهای الکتریکی کشور نیز امری کلیدی است.

آلودگی هوا، بانکوک را تعطیل کرد

وبگاه ردیابی کیفیت هوای IQAir ، پیشروترین ارائه‌دهنده داده‌های آلودگی هوا در جهان، اعلام کرد که سطح ذرات ریز قابل استنشاق در این شهر ۱۵ برابر بیشتر از سطح توصیه‌شده توسط سازمان بهداشت جهانی است و این شهر را به هشتمین شهر آلوده جهان تبدیل کرده است. چادچارت سیتی پونت، فرماندار بانکوک، در تلاشی برای مهار آلودگی ترافیک، به کارکنان دستور داد که از خانه کار کنند تا مسئولان این وضعیت را مدیریت کنند.

آلودگی هوا، بانکوک را تعطیل کرد

دولت یارانه‌هایی را به کشاورزان برای جلوگیری از سوختن و بسته‌هایی برای وسایل نقلیه الکتریکی ارزان‌تر ارائه کرده است در حالی که قانون‌گذاران تایلند در حال بررسی یک قانون هوای پاک برای حمل‌ونقل، تجارت و کشاورزی برای کاهش آلودگی در مقیاس وسیع‌تر هستند.

به‌رغم اینکه به کارخانه‌ها در سراسر کشور گفته شده که سیستم‌های استاندارد نظارت بر انتشار گازهای گلخانه‌ای را نصب کنند، تنها تعداد محدودی از کارخانه‌های بانکوک این کار را انجام داده‌اند. دولت از دهم ژوئن ۲۰۲۳ نصب سیستم‌های نظارت مستمر انتشار گازهای گلخانه‌ای را در بیش از ۶۰۰ کارخانه در سراسر کشور ملزم کرد.

آلودگی هوا، بانکوک را تعطیل کرد

کد خبر 728422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.