بهره‌برداری از پروژه تکمیل کندرو شمالی بزرگراه آزادگان

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تکمیل بخش باقی‌مانده کندرو شمالی بزرگراه آزادگان همزمان با یکصد و یکمین رویداد امید و افتخار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، هادی حق‌بین با بیان اینکه همزمان با یکصد و یکمین رویداد امید و افتخار شاهد بهره‌برداری از یک پروژه عمرانی در جنوب تهران خواهیم بود، اظهار کرد: این پروژه در روز شنبه بیست‌وهشتم بهمن در مراسمی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و سایر مدیران شهری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بزرگراه آزادگان به طول بالغ بر ۳۸ کیلومتر از تقاطع بزرگراه شهید خرازی در شمال غرب تهران آغاز شده و تا سه راه افسریه در جنوب شرق تهران ادامه پیدا می‌کند، افزود: اتصال به ۱۳ بزرگراه شهر تهران و مبادی ورودی و خروجی پایتخت، این بزرگراه را به یک شاهراه مواصلاتی تبدیل کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: ترافیک بالا از یک سو و فقدان مسیرهای کندرو در بخش‌های دیگر بزرگراه، نه تنها سبب برخورد جریان‌های ورودی و خروجی معابر با ترافیک خطوط تندروی بزرگراه آزادگان می‌شد، بلکه زمینه‌ساز ایجاد گره‌های ترافیکی، پس‌زدگی بار ترافیک و گاه وقوع تصادفات است.

حق‌بین افزود: برای حل این معضل، تکمیل مقاطع باقی‌مانده از مسیرهای کندرو با هدف روان‌سازی و ایمن‌سازی ترافیک بزرگراه آزادگان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: احداث و تکمیل مسیر کندروی شمالی در بخش حدفاصل خیابان فداییان اسلام تا بزرگراه شهید تندگویان در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ آغاز و طی ۲۱ ماه به اتمام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: پروژه تکمیل کندروی شمالی بزرگراه آزادگان شامل احداث یک معبر بزرگراهی در قالب کندرو به طول ۳.۶ کیلومتر و عرض ۱۱.۵ متر شامل سه خط عبوری است.

حق‌بین ادامه داد: اجرای ۲ پل بر روی خیابان شهید دستواره و خیابان شهید رجایی شامل ۳ خط عبوری و یک پیاده، اصلاحات هندسی ۴ رمپ راستگرد و ۳ لوپ در تقاطع این بزرگراه با خیابان شهید دستواره و خیابان شهید رجایی به طول مجموع هزار و ۳۸۰ متر، اجرای سه هزار متر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و ۶۰۰ متر دیوارسازی است.

وی گفت: تکمیل کندروی شمالی بزرگراه آزادگان و اصلاح هندسی دسترسی‌های تندرو به کندرو این بزرگراه منجر به اصلاح تبادلات در این بخش از بزرگراه خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اصلاح هندسی محل اتصال رمپ و لوپ‌ها به کندرو بزرگراه مذکور، افزود: ایمن‌سازی ترافیک عبوری در باند تندرو و کاهش احتمال تصادفات انجام می‌شود.

حق‌بین افزود: اجرای این معبر علاوه بر روان‌سازی ترافیکی، کاهش قابل توجه زمان سفر، مصرف سوخت و آلودگی هوا خواهد شد.

وی از طراحی و اجرای توقفگاه‌های اضطراری در موقعیت‌ها و فواصل مناسب در این کندرو خبر داد و گفت: از این پس امکان توقف خودروهای پلیس، خودروهای امدادی و وسایل نقلیه شخصی در موارد ضروری فراهم خواهد شد.

کد خبر 728307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.