آغاز بازآفرینی شهری در هادی‌آباد / پروانه ساخت و پایان‌ کار برای نوسازی رایگان شد

شهردار منطقه ۴ قزوین از آغاز ساخت ۳۳۰ واحد مسکونی به صورت مشارکت با بنیاد مسکن در قالب اجرای طرح بازآفرینی شهری در محله هادی‌آباد خبر داد و گفت: صدور پروانه ساخت و پایان‌ کار برای نوسازی هادی‌آباد رایگان شده است.

داریوش قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به برگزاری آئین کلنگ‌زنی طرح بازآفرینی شهری در محله هادی‌آباد که با حضور آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور، اعضای شورای اسلامی شهر و صباغی شهردار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: محله هادی‌آباد ۵۸ هکتار وسعت دارد که با ارائه بسته‌های تشویقی درصدد ترغیب مردم به ساخت‌وساز و احیای بافت‌های فرسوده هستیم.

وی افزود: در حال حاضر چهار هکتار توسط شهرداری تملک شده است که دو هکتار از آن در قالب ۳۶۰ واحد مسکونی در ضلع غرب ساخته شده و طرح جدید شامل ۲۶۵ پلاک ملکی است که ۲۵۵ پلاک آن تملک شده و قرار است در این منطقه ۳۳۰ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن ساخته شود.

شهردار منطقه ۴ قزوین با بیان اینکه در این طرح شهرداری قزوین زمین را تأمین و پروانه ساخت صادر می‌کند، ادامه داد: بنیاد مسکن نیز ساخت این واحدها را بر عهده دارد که میزان مشارکت هر طرف ۵۰ درصد است. برای نخستین‌بار طرح کلید به کلید را اجرا می‌کنیم که به ازای خریداری خانه‌های مردم هادی‌آباد در بافت فرسوده و ناکارآمد از همین ۳۳۰ واحد مسکونی به آن‌ها واگذار خواهیم کرد.

قاسمی از اعطای تراکم تشویقی برای نوسازی ۵۴ هکتار باقی‌مانده هادی‌آباد خبر داد و اضافه کرد: این تراکم تشویقی شامل احداث مجتمع‌های مسکونی تا پنج طبقه است و اگر تجمیع پلاک‌های ریزدانه به ۵۰۰ متر مربع و بیشتر هم برسد، تراکم تشویقی شش طبقه نیز دریافت می‌شود.

وی از صدور رایگان پروانه ساخت برای اهالی هادی‌آباد در قالب این طرح خبر داد و تاکید کرد: اگر سازندگان بتوانند تا ۱۸ ماه عملیات ساخت را به پایان برسانند، پایان کار شهرداری را نیز به صورت رایگان دریافت می‌کنند و در صورت دریافت پایان کار تا ۳۰ و ۴۲ ماه، تخفیف‌های ۵۰ درصد و ۲۵ درصد تخفیف در هزینه‌های صدور پایان کار اعمال می‌شود.

مدیر شهرداری منطقه چهار شهر قزوین گفت: سازندگانی که بتوانند زمین‌های ریزدانه هادی‌آباد را بین ۵۰۰ تا هزار متر مربع تجمیع کنند به مساحت ۲۰۰ متر مربع زیربنای مسکونی در سطح شهر، معاف از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی می‌شوند و در صورت تجمیع بیش از ۱۰۰۰ متر مربع به مساحت ۳۰۰ متر مربع زیربنای مسکونی در سطح شهر، معاف از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی است.

قاسمی گفت: امیدواریم با ارائه این تسهیلات و بسته تشویقی بافت فرسوده و ناکارآمد محله هادی‌آباد به دست اهالی، محله به یک بافت نوساز و کارآمد تبدیل شود.

کد خبر 728157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.