نسل جدید می‌تواند به فرایند توسعه سرعت ببخشد

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بهتر است نام نسل جدید را نسل ایکس بگذارند، چرا که دشمنان نتوانستند آن‌ها را بشناسند، گفت: این نسل می‌تواند به فرآیند توسعه سرعت ببخشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، رضا شریفی در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و عروسکی ایران که در تالار فرودسی زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌هایی از قبیل جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و عروسکی ایران آثار و برکات خوبی برای سیستان و بلوچستان به همراه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های استان را آن گونه که هست، روایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه صاحب و مخاطب خاص این جشنواره کودکان و نوجوانان هستند، گفت: نسل گذشته نیز با انیمیشن و ساخته‌هایی از این جنس جشنواره‌ها بیگانه نیست، بنابراین برگزاری جشنواره تولیدات پویانمایی و عروسکی در سیستان و بلوچستان مهد تمدن و در شهرستان زاهدان، شهر حافظان قرآن را به فال نیک می‌گیریم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: باید ظرفیت‌های این استان را با استفاده از ابزارهای رسانه و پویانمایی در سراسر کشور و حتی کشورهای همسایه معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه کلیدواژه پر تکرار این روزهای سیستان و بلوچستان توسعه همه‌جانبه و متوازن از شمال تا جنوب استان است، گفت: توسعهٔ سخت‌افزاری شامل زیرساخت‌های راه، راه‌آهن، آب، برق و غیره، جزو اولویت‌های استان است که در این راستا کارهای بی‌نظیری از شمال تا جنوب استان انجام شده و مردم استان قدردان این تلاش‌ها هستند.

شریفی با بیان اینکه توسعه نرم‌افزاری را در کنار توسعه زیرساخت‌ها دنبال می‌کنیم، اذعان کرد: توسعه در بُعد نرم‌افزاری می‌تواند دستاورد یکی از کارهای ویژه این جشنواره‌ها باشد.

وی با بیان اینکه تیم فرهنگی استان مصمم است تا پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای طرح‌های توسعه‌ای را سامان دهد، ادامه داد: مجموعه صدا و سیما، سیستان و بلوچستان را به یکی از اولویت‌های خود تبدیل کرده و ما قدردان این تلاش‌ها هستیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مهم‌ترین پیام این جشنواره، حال خوش مردم به ویژه نسل جدید است که آینده‌سازان کشور به شمار می‌روند، افزود: دشمنان نسل جدید را نسل زد یا نسل آلفا می‌نامند و قصد دارند به نسل پویا و فعال ما القا کنند که این نسل خواسته دیگری دارد.

وی با اشاره به اینکه بهتر است نام نسل جدید را نسل ایکس بگذارند چرا که دشمنان نتوانستند نسل را بشناسند، گفت: این نسل می‌تواند به فرآیند توسعه سرعت ببخشد.

شریفی یادآور شد: جغرافیا، فرهنگ و اقوام متنوع و مختلفی در استان بوده که می‌توان عنوان ایران کوچک را به سیستان و بلوچستان نسبت داد، این ظرفیت‌ها می‌تواند به فرآیند توسعه کمک کنند و جایگاه استان را به قدری ارتقا دهند که در شأن مردم سیستان و بلوچستان باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی نگاه ویژه‌ای به قشر کودک و نوجوان داریم و شوراهایی متشکل از دانش آموزان، انجمن‌ها، کانون‌های فرهنگی و غیره تشکیل شده تا از این ظرفیت‌ها برای توسعه بهره ببریم.

کد خبر 728063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.