پیشرفت ۹۵ درصدی آزادسازی خیابان بازارچه/ پیگیر احداث فرهنگسرا در محله چشمه باقرخان هستیم

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد آزادسازی خیابان بازارچه انجام شده است و تنها حدود پنج پلاک تا اتمام مرحله آزادسازی این خیابان باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن زمانی شامگاه _سه‌شنبه بیست‌وچهارم بهمن_ در دیدار مجدد شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۴ شهرداری اصفهان در قالب برنامه «مردم سلام» اظهار کرد: در دور نخست این برنامه در منطقه ۴ حدود ۵۳ درخواست از طرف شهروندان اعلام شد.

وی افزود: رفع نابسامانی زمین مجاور کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی یکی از تقاضاهای شهروندان بود که در این راستا تسطیح لازم و رنگ‌آمیزی دیوارها انجام شد.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان تاکید کرد: تعیین تکلیف ساختمان کنار امامزاده شاهزید که درخواست یکی از شهروندان بود، مربوط به اداره اوقاف و آموزش و پرورش است، اما ایمن‌سازی لازم توسط شهرداری منطقه انجام شده است.

زمانی گفت: ساماندهی میدان شهدای کردآباد و خیابان شهید رضایی از دیگر تقاضای شهروندان بود که در این راستا اقداماتی از جمله تملک و آزادسازی ورودی خیابان شهید رضایی، انجام اصلاح ترافیکی ورودی خیابان، توسعه پارک محلی و احداث زمین ورزشی روباز انجام شد.

وی با اشاره به دغدغه یکی دیگر از شهروندان که نام‌گذاری یکی از پل‌های منطقه به نام شهید طهرانی‌مقدم بود، ادامه داد: درخواست در سامانه نام‌گذاری به شماره ۰۲۰۴۰۶۰۴۶۲ ثبت و در حال طی کردن مراحل است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به دغدغه یکی دیگر از شهروندان که خواستار اقدام نسبت به نصب پلاک پستی برای محله زوان بود، خاطرنشان کرد: با توجه به تقسیم‌بندی عرصه‌های منطقه توسط پیمانکار سازمان فاوا، در حال حاضر نسبت به پلاک‌گذاری غرب منطقه اقدام شده است؛ محله زوان در قسمت شرق منطقه ۴ است که با توجه به قرارداد پیمانکار، پلاک‌گذاری قسمت شرق بزرگراه شهید صیاد شیرازی تا پایان سه ماه نخست سال آینده انجام می‌شود.

زمانی گفت: آسفالت معابر فرعی محله زوان از دیگر تقاضای اهالی این منطقه بود که در این راستا تمام معابری که لوله‌کشی فاضلاب در آن انجام شده است و ۷۰ درصد انشعابات انجام شده در دستور کار روکش آسفالت قرار دارد.

وی با اشاره به دغدغه برخی شهروندان درباره اجرای فاضلاب محله روشن دشت و پینارت افزود: این موضوع مربوط به اداره آب و فاضلاب است که طی مکاتبات و جلسات متعدد با مسئولان آبفا و فرمانداری، پیگیری لازم توسط منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه آسفالت خیابان آیت‌الله مفتح غربی که از دیگر تقاضای اهالی منطقه ۴ بود، تاکید کرد: اقدام اساسی در این خصوص نیاز به زیرسازی کلی خیابان دارد و منوط به آزادسازی املاک در مسیر است که این امر نیز به‌صورت تدریجی در حال انجام است، همچنین تا پایان سال جاری آسفالت‌تراشی و اجرای آسفالت جایگزین در دستور کار این منطقه قرار دارد.

زمانی درباره آسفالت و زیرسازی محوطه بلوک‌های شهرک کارگاهی نیک‌اندیش گفت: پس از برگزاری جلسات و بازدید از محل هماهنگی لازم با هیئت مدیره شهرک و سازمان ساماندهی مشاغل انجام شده و این موضوع در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه آسفالت ادامه کوی انصار المهدی یکی از دغدغه‌های اهالی این منطقه بود، ادامه داد: به دلیل خارج از محدوده بودن محل و وجود زمین‌های کشاورزی در حال کشت، به لحاظ قانونی امکان اجرای زیرسازی و آسفالت وجود ندارد.

برای ساخت زمین ورزشی در شهرک زاینده‌رود اقداماتی از جمله جانمایی زمین و طراحی نقشه انجام شده است

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به حذف دکل‌های خیابان‌های باغ مشهد و لاله غربی که از دیگر تقاضای شهروندان بود، خاطرنشان کرد: موضوع دکل‌ها مربوط به شرکت برق منطقه‌ای بوده و نیازمند هزینه‌های قابل توجه و تعاملات بین بخشی بوده که در حال پیگیری است.

زمانی گفت: درباره تهیه نقشه نخبگان این منطقه اقداماتی از جمله تهیه کتاب شهدای منطقه، تهیه کتاب تاریخ شفاهی منطقه، پیگیری خرید خانه شهید ردانی‌پور، نامه به اداره ارشاد و ورزش و جوانان برای تهیه لیست نخبگان و مکاتبه با سازمان فرهنگی در خصوص انجام طرح انجام شده است.

وی افزود: ساماندهی مجموعه ورزشی جی‌شیر از دیگر تقاضای شهروندان بود که در این راستا ضمن برگزاری جلسات با سازمان فرهنگی و معتمدان محلی، طراحی لازم انجام شده و در حال پیگیری است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان تاکید کرد: برای ساخت زمین ورزشی در شهرک زاینده‌رود اقداماتی از جمله جانمایی زمین و طراحی نقشه انجام شده است که و در مرحله مناقصه قرار دارد.

زمانی گفت: احداث زمین ورزشی در محله زوان از دیگر تقاضای اهالی این منطقه بود که در این راستا مکان مورد نظر برای احداث زمین ورزشی روباز جانمایی شده و مراحل مربوطه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: برای توسعه مسجد چهارده معصوم (ع)، مسجد العباس باغ غدیر و مسجد صاحب‌الزمان (عج) و ایجاد نمازخانه در شهرک نیک‌اندیش، بازدید از محل‌های مورد اشاره انجام شده و موضوع به کمیته چشمه‌های نورانی ارجاع شده است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به دغدغه برخی شهروندان درباره توسعه مسجد بیت العباس واقع در خیابان رکن‌الدوله خاطرنشان کرد: در این راستا بازدید از مکان انجام شده و ملک تجاری جنب مسجد در حال تملک است.

زمانی با اشاره به دغدغه یکی دیگر از شهروندان که خواستار اقدام نسبت به بهره‌برداری از زمین ورزشی جنب بانک خون برای محله شهرستان بود، گفت: مالکیت زمین مورد نظر در اختیار سازمان انتقال خون قرار گرفته و در حال پیگیری است.

وی افزود: تبدیل طبقه دوم مسجد امام سجاد (ع) پینارت به فرهنگسرا از دیگر تقاضای شهروندان بود که در این راستا بازدید از مکان و بررسی انجام شده است، اما سازه فعلی به دلیل مباحث ایمنی پاسخگوی بارگذاری جدید نیست.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان تاکید کرد: برای خرید و اهدای زمین مجاور مسجد حضرت ابوالفضل (ع) واقع در خیابان نیرو، مکاتبه با واحد املاک شهرداری مرکزی انجام شده و مذاکره با مالک نیز در حال انجام است.

زمانی گفت: برای احداث فرهنگسرا در محله چشمه باقرخان، مکاتباتی با سازمان فرهنگی و هماهنگی‌هایی با خانه نوجوان انجام شده است.

وی ادامه داد: تسریع در احداث خیابان انتهای علامه امینی به کردآباد از دیگر تقاضای شهروندان بود که در این راستا جلسات متعددی با حضور مالکان و معتمدان محل برگزار و قیمت کارشناسی مشخص شده است و جلسات توافق در حال انجام است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به دغدغه یکی دیگر از اهالی این منطقه که خواستار رسیدگی به تسریع در آزادسازی خیابان بازارچه بود، خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد آزادسازی خیابان بازارچه آزادسازی شده و تنها حدود پنج پلاک تا اتمام مرحله آزادسازی این خیابان باقی مانده است.

زمانی گفت: برای تعیین تکلیف پرونده‌های دارای سقف مازاد، تمام مراحل اداری و مالی آن انجام شده است، همچنین جلسات متعدد با مالکان برای بررسی امکان بارگذاری جدید به‌منظور جبران سقف حذف شده برگزار و اقدامات لازم معمول شده است.

وی با بیان اینکه درخواست طبقه مازاد در خیابان بازارچه از دیگر تقاضای شهروندان بود، افزود: در این خصوص میزان ۹۵ مترمربع از ملک در مسیر و باقی‌مانده ملک ۱۸۵ مترمربع بوده که با توجه به طرح تفصیلی برای مساحت زیر ۲۰۰ متر مربع کد مجاز پنج بوده، همچنین کاربری زمین نیز فضای سبز است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به درخواست رسیدگی به کوی انصارالمهدی، گفت: محدوده مورد نظر خارج از محدوده شهری و جز اراضی کشاورزی است، از این‌رو مکاتبات لازم با معاونت شهرسازی برای الحاق به محدوده انجام شده است.

زمانی گفت: برای جداسازی مسیر اتوبوس تندرو در خیابان جی و هشت بهشت و ترمیم آسفالت مسیر اتوبوس تندرو بزرگمهر اقداماتی از جمله جداسازی مسیر اتوبوس تندرو خیابان هشت بهشت انجام شده است و خیابان جی در مرحله بعد تا پایان سال جاری انجام می‌شود، همچنین لکه‌گیری مسیر اتوبوس تندرو خیابان بزرگمهر نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه نصب دوربین ترافیکی برای جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به محله روشن دشت از دیگر تقاضای شهروندان بود، ادامه داد: در این راستا ضمن نصب علائم ترافیکی با پلیس راهور برای اعمال قانون خودروهای سنگین متخلف هماهنگی‌هایی انجام شد.

پیشنهاد ایجاد مسیر زیرگذر از میدان احمدآباد تا باغ رضوان مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته است

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای حل معضل ترافیک ناشی از فعالیت میوه‌فروشان میدان همدانیان اقداماتی از جمله پلمب ملک و دریافت تعهد از مالک در خصوص مسدود شدن در داخل گذر و پیگیری طرح اصلاح خروجی کوچه مجاور میوه فروشی انجام شده است.

زمانی گفت: معضل ایجاد ترافیک در خیابان همدانیان به دلیل اعزام سرباز از ترمینال جی از دیگر درخواست‌های اهالی این منطقه بود که موضوع مربوط به سازمان پایانه‌ها بوده و مذاکرات و پیگیری لازم توسط منطقه انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ایجاد مسیر زیرگذر از میدان احمدآباد تا باغ رضوان مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته است، افزود: برای ایمن‌سازی مسیر تردد عابر پیاده مقابل امامزاده شاهزید اقداماتی از جمله نصب سرعت‌گیر در مسیر رفت و برگشت و تقویت روشنایی روی کانال عابر پیاده انجام شده است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان تاکید کرد: درباره جمع‌آوری مسیر دوچرخه خیابان علامه امینی غربی، مکاتبه با معاونت حمل نقل و ترافیک در تاریخ ۱۴۰۲/۹/۱۳ انجام و مقرر شد سال آینده پس از احداث مسیر جایگزین در حاشیه پیاده‌رو، نسبت به جمع‌آوری مسیر اقدام شود.

زمانی گفت: احداث پل عابر پیاده مقابل مسجد النبی (ع) جی و پروین یکی دیگر از تقاضاهای شهروندان بود که با توجه به نزدیکی به چهارراه اصلی و وجود چراغ راهنمایی زمان دار و فاصله کم با پل عابر پیاده در خیابان جی، امکان احداث پل وجود ندارد، اما خط‌کشی گذرگاه عابر پیاده انجام شده است.

وی ادامه داد: درباره احداث پل عابر پیاده و خط‌کشی عابر پیاده محله زوان که درخواست یکی از شهروندان بود، با توجه به وجود تقاطع چراغ‌دار چشمک‌زن امکان احداث پل عابر پیاده نیست، اما خط‌کشی گذرگاه عابر پیاده انجام شده و سرعت‌گیر نیز تا پایان سال جاری نصب می‌شود.

کد خبر 728044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.