زیرساخت‌های کتابخوانی در تیران نیازمند توسعه است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: زیرساخت‌های کتابخوانی در این شهرستان نیازمند توسعه و تقویت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی معینی عصر امروز _سه‌شنبه، بیست‌وچهارم بهمن_ در آئین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب تیران در محل سالن کانون فرهنگی و تربیتی شهید بهشتی تیران اظهار کرد: یکی از حوزه‌های فرهنگی، کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها هستند که به عنوان زیر ساخت در حوزه مطالعه مطرح می‌شوند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۳ کتابخانه عمومی در شهرهای این شهرستان فعال است، افزود: کتابخانه‌های عمومی نیازمند افزایش ظرفیت و منابع بوده و راه‌اندازی مراکز مطالعه در روستاها ضرورت دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰ کتابخانه در مساجد این شهرستان، خاطرنشان کرد: این مراکز توانسته‌اند نیاز محلی مطالعه و سالن‌های مطالعه را در شهرها و روستاها ایجاد کنند، اما منابع کتب آن باید افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه این منطقه کتاب‌فروشی ندارد، تصریح کرد: با وجود کمبود کتابخانه عمومی و نبود کتاب فروشی دائمی، زیرساخت‌های مطالعه و کتابخوانی در این منطقه ضعیف بوده و نیاز به تقویت این نیاز است.

معینی ادامه داد: دولت برای راه‌اندازی مراکز فروش کتاب تمهیدات لازم را اندیشیده و افرادی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند، از معافیت و تخفیف‌های مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.

وی ورود بخش خصوصی در تأسیس کتاب‌فروشی را ضروری خواند و اذعان داشت: راه‌اندازی کتاب فروشی در تیران با توجه به تقاضا صرفه اقتصادی خواهد داشت و در صورت اجرای طرح‌های ملی، از حمایت‌های دولت نیز بهره‌مند می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به اینکه با همکاری انتشارات استانی و ملی و همچنین مؤسسات فرهنگی و هنری در برپایی نمایشگاه‌های کتاب، یادآور شد: سالانه چند نوبت نمایشگاه‌های کتاب در شهرها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نمایشگاه کتاب شهر تیران با ظرفیت ۵۰۰ عنوان کتاب در محل کانون فرهنگی و تربیتی شهید بهشتی تیران برپا شده و با تخفیف بیش از ۵۰ درصد عرضه خواهد شد.

معینی با بیان اینکه عصرها این نمایشگاه میزبان علاقه‌مندان است، گفت: این نمایشگاه تا ۱۰ اسفندماه فعال بوده و دانش‌آموزان مخاطبان اصلی با دریافت تخفیف ۶۵ درصدی خواهند بود.

کد خبر 728029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.