مسئولان باید برای کاهش مشکلات مردم تلاش کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: همه مسئولان باید برای کاهش مشکلات تلاش کنند و شکی نداریم مردم پرشورتر از مناسبت‌های ملی و مذهبی و رویدادهای گذشته، ۱۱ اسفند هم در انتخابات شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی امروز _سه‌شنبه، بیست‌وچهارم بهمن_ در جلسه ستاد عفاف و حجاب استان با قدردانی از حماسه‌آفرینی ملت ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: مردم مسلمان ایران همیشه در بزنگاه‌ها با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی، از نظام جمهوری اسلامی ایران به خوبی پشتیبانی کرده‌اند و هیچ‌گاه کم‌کاری مدیران را به حساب نظام نگذاشته‌اند.

وی با تأکید بر این نکته که همه مسئولان باید برای کاهش مشکلات تلاش کنند، افزود: هیچ شکی نداریم که مردم پرشورتر از مناسبت‌های ملی و مذهبی و انتخابات گذشته، ۱۱ اسفند هم در انتخابات شرکت خواهند کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: هرچند درخصوص رعایت عفاف و حجاب در جامعه در گذشته اقدامات خوبی انجام شده، اما مطلوب نیست و هنوز دغدغه‌هایی در زمینه کشف حجاب و بدحجابی در جامعه وجود دارد.

طالبی خاطرنشان کرد: همه ما از نظر عرفی، شرعی و قانونی در این‌باره مسئول هستیم و مقام معظم رهبری از کشف حجاب به عنوان حرام شرعی یاد کرده‌اند و در قانون برای آن مجازات تعیین شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ابتدا با انجام اقدامات فرهنگی باید مانع از بی‌حجابی در جامعه شویم و اگر کسانی بر تخلف خود اصرار کردند، لازم است براساس قوانین موجود با آن‌ها برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت بسیج و نیروی انتظامی استان در این خصوص باید استفاده شود، افزود: درصورت تماس هم‌استانی‌ها با ۱۱۰ در این زمینه، انتظار می‌رود مأموران سخت‌کوش نیروی انتظامی در کمترین زمان ممکن در مکان مورد نظر حضور پیدا کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ضوابط مربوط به عفاف و حجاب هرچند توسط اصناف استان رعایت می‌شود، اما بعضی از مراجعه‌کنندگان آن را رعایت نمی‌کنند.

وی با ذکر این نکته که برنامه‌های آموزشی بسیار خوبی در این باره در خراسان جنوبی برگزار می‌شود، گفت: باید زمینه برگزاری این برنامه‌ها برای کسانی که این موارد را کمتر رعایت می‌کنند، فراهم شود.

طالبی گفت: از جشن‌های شهرداری هم که جمعیت زیادی در آن‌ها حضور دارند، با بهره‌گیری از سخنران‌های متبحر در این خصوص در حد ۱۰ دقیقه، نهایت استفاده شود.

وی خواستار برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برای بررسی طرح‌ها و ایده‌های ارائه شده توسط آن‌ها شد و افزود: تأمین اعتبار برای طرح‌ها و ایده‌های دارای قابلیت اجرا باید انجام و بعد از سه ماه گزارشی در این خصوص ارائه شود تا در جلسه‌ای از بهترین طرح‌های اجرا شده، تقدیر شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از مسئولان کشوری با حضور در دانشگاه بیرجند، از فضای نسبی حاکم بر این دانشگاه در زمینه عفاف و حجاب اعلام رضایت کرد و انتظار ما این است که در همه مکان‌ها از دانشگاه گرفته تا دستگاه‌های اجرایی، بیمارستان‌ها، معابر سطح شهر و پارک‌ها و تفرجگاه‌ها ضوابط عفاف و حجاب رعایت شود.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار فعالیت تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر گفت: ورزش و جوانان با نظارت دقیق بر کار باشگاه‌های ورزشی با افراد خاطی برخورد نموده و در صورت تداوم تخلف، نسبت به تعطیلی و پلمپ باشگاه مورد نظر باید اقدام شود.

طالبی ادامه داد: در زمان صدور مجوز توسط درگاه صدور مجوز کسب و کار باید از نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی استعلام لازم گرفته شود و راهکاری برای انجام این کار با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه با وزارت کشور باید مکاتبه شود، از ابلاغ طرح سالم‌سازی محتوای عفاف و حجاب خبر داد و گفت: بسیاری از مواردی که در این طرح آمده، در استان در حال اجرا است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: طرح‌های ابلاغ شده کشوری در این حوزه برای اجرا در استان باید تأیید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی را داشته باشند.

طالبی همچنین خواستار مکاتبه دبیرخانه این ستاد با اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان برای برخورد با عدم رعایت حجاب در بعضی از اتوبوس‌های بین شهری و توقف چند روزی این اتوبوس‌ها و تذکر به شرکت‌های موردنظر شد.

کد خبر 728020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.