نرخ حق توقف پارک حاشیه‌ای در تهران اعلام شد

در دویست و پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران نرخ پارک حاشیه‌ای در تهران برای سال آینده تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی امروز- سه‌شنبه بیست و چهارم بهمن‌- در دویست و پانزدهمین جلسه شورا با بیان اینکه شهرداری تهران لایحه‌ای را ارائه کرده که در کمیسیون عمران و حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: نرخ پارک حاشیه‌ای در معابر مجاز بر اساس مدت زمان پارک خواهد بود.

وی افزود: برای خودروی سواری و وانت به ازای هر ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت اول سه هزار تومان، و برای بعد از دو ساعت به ازای هر ۳۰ دقیقه سه هزار و ۹۰۰ تومان و همچنین برای کامیونت و مینی‌بوس ۶ هزار و ۱۰۰ تومان به ازای هر ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت اول و هفت هزار و ۵۰۰ تومان مینی‌بوس برای بعد از دو ساعت به ازای هر ۳۰ دقیقه پیشنهاد شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رده الف، ب، ج و د هریک ضرایبی دارند و رده بندی معابر بر اساس نظر شورای ترافیک تهران مشخص شده است، گفت: رده الف ضریب ۱.۸ درصد، رده ب ضریب ۱.۴ درصد، رده ج ضریب ۱.۳ درصد و رده د ضریب یک درصد دارد.

تشکری هاشمی ادامه داد: کسانی که سامانه «تهران من» خود را شارژ نگه دارند مشمول تخفیف ۱۰ درصدی خواهند شد.

وی ادامه داد: اگر مبلغ پارک حاشیه‌ای تا ۱۰ روز پرداخت نشود به ازای ماهانه دو درصد به مبلغ پارک حاشیه‌ای افزوده خواهد شد، و تا ۲۴ درصد به این عدد در طول یک سال افزوده خواهد شد، علاوه بر این توسط پلیس نیز اعمال قانون خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: پارک خودروهای جانبازان و معلولان با پلاک ویژه این افراد در معابر پارک حاشیه‌ای رایگان خواهد بود.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران باید نسبت به ایجاد حداقل ۱۲۰ هزار واحد پارک حاشیه‌ای در شهر اقدام کند، تصریح کرد: نرخ حق توقف موتورسیکلت در پارک حاشیه‌ای برابر ۲۰ درصد نرخ عوارض تعرفه‌های مربوط به اقسام معابر در جداول خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین روزهای یازدهمین ماه سال هستیم و هنوز قرارداد به‌کارگیری پارکبان منعقد نشده است که تقاضای دارم قراردادها را منعقد کند تا بی‌نظمی و آشفتگی در معابر به نظم تبدیل شود.

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه برخی مغازه داران مانع مقابل مغازه خود قرار دهند تا خودرویی پارک نکند، گفت: اگر مغازه داری فضای پارک عمومی را مختل کرد، به ازای اشغال معبر باید عوارض پرداخت کند؛ چرا که حقوق عامه را زیر پا گذاشته است.

وی ادامه داد: موضوع جای پارک نیست، برخی مالکان می‌گویند اگر خودرویی در این فضا پارک شود، نمای آن فروشگاه مخدوش خواهد شد، که در این زمینه مردم به ما تذکر می‌دهند و ما باید در شورا نسبت به احقاق حقوق عامه اقدام کنیم.

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با بیان اینکه نرخ عوارضی که برای این افراد در نظر بگیریم باید عدد بازدارنده باشد، تصریح کرد: رقم به دست آمده از این بخش را باید برای افزایش فضای پارک استفاده کنیم.

پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در گوشه و کنار خیابان‌ها مشاغل مزاحم هم برای مردم دردسر ایجاد می‌کنند و نیز باعث نابسامانی شهر می‌شوند، گفت: کمیسیون مربوطه می‌تواند در این زمینه تصمیم گیری مناسبی داشته باشد.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه پارک حاشیه‌ای در سال قبل به تصویب رسید، اما به نتیجه نرسید و همچنان شاهد آشفتگی هستیم، گفت: مکانیزه کردن ۱۰۰ درصدی پارک حاشیه‌ای باید مورد توجه شورا باشد زیرا حضور عوامل انسانی دردسر ساز خواهد بود.

محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه نتوانستیم قرارداد پارک حاشیه‌ای را به طور کامل اجرایی کنیم، گفت: امیدواریم تا پایان سال با همکاری بانک شهر این قرارداد را نهایی کرده و گزارش آن را ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل باید برای مشاغل مزاحم اقدام کند چرا که بر اساس قانون از دست ما خارج است، تصریح کرد: هیئت وزیران مصوب کرده که از طریق عوامل انسانی یا از طریق هوشمندسازی، طرح پارک حاشیه‌ای اجرا شود، اما تأکید بر هوشمندسازی داریم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه میزان افزایش نرخ پارک حاشیه‌ای در سال آینده نسبت به امسال ۳۲ درصد است، گفت: نرخ در سال قبل ۲,۰۰۰ تومان بود که امسال به سه هزار تومان رسیده است.

کد خبر 727971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.