پیش‌بینی ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خط ۲ متروی اصفهان در سال آینده

شهردار اصفهان گفت: در بودجه سال آینده شهرداری، شش هزار میلیارد تومان اعتبار برای خط دوم متروی این کلان‌شهر پیش‌بینی شده است، البته برآوردها نشان می‌دهد این عدد تا ۱۰ همت نیز خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم بهمن_ در آئین ورود دستگاه TBM به ایستگاه امام حسین (ع) و آغاز ریل‌گذاری خط دوم مترو اظهار کرد: همه حیثیت امروز ما متعلق به امام حسین (ع) است، روز پاسدار را به همه پاسداران به‌ویژه بزرگ پاسدار انقلاب، امام خامنه‌ای تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور نبود» افزود: این جمله را بارها در عرصه و میدان در ادوار مختلف تجربه کردیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تاکنون در اصفهان پروژه‌ای به بزرگی خط دوم مترو نداشتیم، تصریح کرد: این پروژه هم‌اکنون در ۲۰ جبهه کاری، ۱۶ ایستگاه، دو تونل در حال احداث است و ریل گذاری آن از امروز آغاز می‌شود؛ البته تاکنون در اصفهان پروژه‌ای به این عظمت را تجربه نکردیم.

قاسم‌زاده ادامه داد: علاوه بر آن، تجربه اینکه این تعداد شرکت ملی و بین‌المللی یک‌جا در یک شهر برای اجرای پروژه‌ای جمع شوند، نداشتیم، به‌ویژه شرکت‌هایی که بعضاً برند بین‌المللی دارند.

وی گفت: افرادی که از پروژه مترو بازدید کردند، می‌دانند، که هر ایستگاه دشواری‌ها و پیچیدگی‌های خود را دارد، از آخرین دستاوردهای فنی و علمی برای احداث ایستگاه و تونل استفاده می‌شود که همه این تجربیات ارزشمند است و باید ثبت و ضبط شود، زیرا برای دانش فنی کشور تجربه فوق‌العاده محسوب می‌شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه از حیث ریالی نیز پروژه‌ای نداشتیم که این میزان اعتبار را در بودجه شهرداری به خود اختصاص دهد، اظهار کرد: در بودجه سال آینده شهرداری، شش هزار میلیارد تومان اعتبار برای خط دوم متروی این کلان‌شهر پیش‌بینی شده است، البته برآوردها نشان می‌دهد این عدد تا ۱۰ همت نیز خواهد رسید که با شش همت کار را آغاز و باقی‌مانده رقم را در طول مسیر جذب منبع خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: حجم نیروی انسانی در این پروژه بیش از دو هزار نفر در هر شبانه‌روز است که در ایستگاه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

کد خبر 727888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.