توسعه زیرساخت‌های گردشگری، مهم‌ترین رویکرد شهرداری نوش‌آباد

شهردار نوش‌آباد گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احیای بافت تاریخی به عنوان اصلی‌ترین رویکرد شهرداری در سال جاری است.

احمد شاه‌بالایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احیای بافت تاریخی به عنوان رویکردهای اصلی شهرداری با توجه به گردشگرپذیر بودن این شهر است.

وی جهت معرفی اقدامات شهرداری افزود: پروژه‌های شهرداری نوش‌آباد در سال ۱۴۰۲ در بخش‌های بلوک فرش، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، آسفالت معابر شهری، احیای بافت تاریخی، سیستم آبیاری نوین، تملک و آزادسازی و تجهیز ماشین‌آلات خدمات شهری قابل تقسیم بندی است.

شهردار نوش‌آباد افزود: در بخش بلوک فرش حدود ۱۳ هزار متر از معابر شهری به ارزش یک‌صد میلیارد ریال بلوک فرش شده است که معابر واقع در محدوده تاریخی و منتهی به ابنیه تاریخی در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

شاه بالایی گفت: در بخش توسعه زیر ساخت‌های گردشگری احداث دو سرویس بهداشتی در بوستان‌های ساحلی و نیایش از جمله نیازهای اساسی این شهر بوده است که در جهت افزایش رضایتمندی گردشگران انجام گرفته است.

وی به پروژه‌های سال ۱۴۰۲ را به عنوان یکی از رویکردهای اصلی به احیا بافت تاریخی شهر نوش‌آباد اشاره کرد و گفت: احداث ساختمان خروجی برای شماره یک شهر زیرزمینی، مرمت آب انبار چاله سی، احداث دفتر شهر زیرزمینی، سنگ فرش محوطه تاریخی مسجد جامع عتیق، مرمت و به‌سازی ساباط بقعه تاریخی رقیه خاتون و سنگ فرش محوطه آب انبار چاله سی را از جمله اقدامات این بخش است.

شهردار شهر آئین‌های عاشورایی تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی شهر نوش آباد اجرای عملیات آسفالت است که در سال ۱۴۰۲ به دلیل اجرای فاضلاب شهری مقرر شد پس از اجرای فاضلاب شهری، آسفالت معابر انجام گیرد، ولیکن اجرای ۳۷ هزار مترمربع به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال از جمله عملکرد شهرداری در بخش آسفالت است.

شاه بالایی ضمن اشاره به بحران کم‌آبی در منطقه نوش‌آباد و لزوم توجه به مدیریت مصرف آب به اجرای سیستم نوین آبیاری به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات زیرساختی در حوزه فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت: احداث استخر ذخیره آب شهرک صنعتی انصار و سیستم آبیاری قطره‌ای بلوار علامه محمد زمان و سردار شهید سلیمانی و سیستم آبیاری قطره‌ای مرحوم ارباب تفضلی و بلوار سرمایه در شهرک صنعتی انصار به ارزش ۷۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات این بخش است.

وی بهبود شبکه عبور و مرور شهری و تعریض معابر اصلی را یکی از رویکردهای اصلی شهرداری در دوره ششم شورای اسلامی بیان کرد و گفت: در این دوره با شناسایی معابر اصلی و خطرآفرین که نیاز به رفع گره وجود داشت، توافق با مالکین در دستور کار قرار گرفت که در ادامه عملکرد سال گذشته امسال نیز ۱۶ پلاک شهری به ارزش هشتاد میلیارد ریال در محورهای شهید جعفری، شهید سروری، نیایش و محور شهید کریمی تملک و آزادسازی انجام گرفت.

شهردار نوش آباد در این راستا خاطر نشان کرد: در بخش تملک و آزادسازی برای اولین بار در شهر نوش آباد و شهرستان آران و بیدگل از ظرفیت ماده ۸ قانون تملک و آزادسازی بهره برده شد.

شهردار نوش آباد تجهیز ماشین‌آلات خدمات شهری بخش پایانی عملکرد شهرداری نوش‌آباد در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی شهرداری‌ها مجهز بودن به ماشین آلات جهت رفع نیازهای مختلف شهری است که در این زمینه تأمین یک دستگاه کمپرسی با ظرفیت ۱۰ تن در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته که هم اکنون در حال بهره برداری است، در این راستا یک دستگاه کامیون ۱۹۲۴ و بیل بکهو نیز تا پایان سال به ناوگان خدمات شهری جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان اضافه می‌شود.

وی ضمن اشاره به هزینه ۴۷۰ میلیارد ریالی در بخش‌های نامبرده، تصریح کرد: شعار این دوره شهرداری، نوش آباد در مسیر پیشرفت بوده است که سعی شده مهم‌ترین نیازها و اولویت‌های شهری احصاء و در جهت رفع آن اقدام صورت پذیرد.

شهردار نوش‌آباد گفت: در پایان بر خود لازم می‌دانم از همراهی و مساعدت فرماندار شهرستان آران و بیدگل و شورای اسلامی شهر نوش‌آباد و همچنین تلاش‌های پرسنل شهرداری و حمایت‌های مردم فهیم و شهیدپرور شهر نوش آباد تشکر و قدردانی کنم.

کد خبر 727856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوش آبادی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    درود و سپاس از توجه شما به نوش آباد اما از تعطیلی اتوبوسرانی نوش آباد، از بسته شدن سه ماهه راه نوش آباد، از خشک شدن درختان جاده نوش آباد به کاشان، از عوارض سنگین سالانه چیزی نپرسید؟
  • نوش آبادی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    کارگران شهرداریِ نوش‌آباد مدتهاست که به پرداختِ با تعویقِ حقوق خود معترض هستند. این کارگران حقوق خود را هر سه ماه یکبار دریافت می‌کنند! مجتبی حاجی‌‎زاده (دبیر خانه کارگر آران و بیدگل) با اشاره به معوقاتِ مزدی کارگران شهرداری نوش‌آباد گفت: دیوان محاسبات به بودجه شهرداری نوش آباد و شهرداری‌هایی که چندین ماه از مطالبات کارکنان خود را پرداخت نکرده‌اند، ورود کند. طبق بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور وفق ماده ۱ الی ۱۰ از فصل سوم ضوابط مالی تهیه و تنظیم بودجه، قسمت (الف) پیش‌بینی اعتبار برای حقوق و مزایای کارکنان رسمی، پیمانی و مشمولین قانون کار به میزان ۲۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.