انواع آمپر باتری ماشین؛ راهنمای انتخاب آمپر مناسب ماشین

آمپر باتری به‌طورساده قدرت و ظرفیت باتری را نشان می‌دهد و به 3 دسته تقسیم می‌شود. 35 تا 74 آمپر برای خودروهای سبک یا سواری، 88 تا 100 آمپر برای خودروهای نیمه سنگین مثل کامیونت و بیش‌ از 100 آمپر برای خودروهای سنگین کاربرد دارد.

اگر به‌دنبال انتخاب آمپر مناسب ماشین هستید، باید براساس برخی ویژگی‌ها و فاکتورها باتری مناسب را انتخاب کنید. ما در ادامه این مقاله راهنمای کاملی برای انتخاب آمپر مناسب و متناسب با خودرو به شما ارائه می‌دهیم. شما پس از خواندن این مقاله می‌توانید بهترین آمپر باتری را برای خودرو انتخاب کنید.

توجه به نیاز برقی ماشین‌ برای انتخاب آمپر باتری

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در هنگام انتخاب آمپر مناسب باید در نظر داشته باشید، میزان نیاز برقی خودرو است. برای پیدا کردن میزان نیاز خودرو می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • استفاده از دفترچه راهنمای خودرو
  • استعلام از شرکت سازنده
  • بررسی اطلاعات درج شده روی باتری

البته برای برخی خودروها از طرف کارخانه تکنولوژی باتری خاصی پیشنهاد می‌شود. علاوه‌بر این مورد، برند باتری نیز روی قیمت این قطعه تاثیر دارد. برای مثال قیمت باتری ۶۶ آمپر صبا باتری با برنا باتری با هم تفاوت دارد.

انواع آمپر باتری ماشین؛ راهنمای انتخاب آمپر مناسب ماشین

اندازه جاگیری باتری؛ مشخص کننده فضای موجود برای ارتقا باتری

عامل دیگری که در ارتقا باتری ماشین نقش دارد، میزان فضای تعبیه شده برای باتری توسط کارخانه است. برای مثال در خودروهای 206 و 207 جدید، برای باتری سایز کوچک فضای خاصی طراحی شده و مالک این خودرو نمی‌تواند یک باتری بزرگ مانند باتری ۷۴ آمپر را در این فضا نصب کند. برای این دست خودروها، اگر نیاز به برق بیشتری باشد، علاوه‌بر باتری اصلی، باید یک باتری دیگر در جایی به‌جز محل تعبیه شده برای مثال صندوق عقب نصب شود. سیستم‌هایی که نیاز خودرو را به برق افزایش می‌دهند، شامل سیستم‌های صوتی حرفه‌ای یا نصب و اضافه کردن نمایشگر به خودرو می‌شود.

بررسی توان دینام برای شارژ باتری به‌منظور تعیین آمپر باتری خودرو

هنگام ارتقا باتری خودرو باید به توان شارژر باتری خودرو یا همان دینام نیز توجه داشت. زمانی که شما باتری خودرو را ارتقا می‌دهید، باید توان دینام برای شارژ باتری را نیز در نظر داشته باشد تا باتری خودرو آسیب نبیند. درصورتی‌که قصد دارید باتری خودرو را افزایش دهید اما دینام توان کافی برای شارژ باتری ندارد، ارتقا دینام می‌تواند راهکار مناسبی برای حل این مشکل باشد.

انواع آمپر باتری ماشین؛ راهنمای انتخاب آمپر مناسب ماشین

جدول راهنمای انتخاب باتری برای انواع خودرو

احتمال دارد شما هم سوالاتی مثل باتری چند آمپر برای پراید مناسب است؛ باطری تیبا چند آمپر است؛ باطری فابریک پژو پارس چند امپر است یا باتری مناسب سمند چند آمپر است را در ذهن خود داشته باشید؛ در ادامه ما حداقل و حداکثر آمپر ساعت مناسب برای انواع خودرو را در قالب جدول برای شما درج کرده‌ایم.

نام خودرو

حداقل آمپر ساعت

حداکثر آمپر ساعت

باتری پراید

50 آمپر

60 آمپر

باتری پژو 206

50 آمپر

62 آمپر

باتری پژو 405

66 آمپر

74 آمپر

باتری سمند

60 آمپر

74 آمپر

باتری پژو پارس

60 آمپر

74 آمپر

باتری دنا

60 آمپر

74 آمپر

باتری پژو 207

50 آمپر

62 آمپر

باتری رانا

50 آمپر

62 آمپر

باتری تارا

60 آمپر

74 آمپر

باتری شاهین

50 آمپر

62 آمپر

باتری برلیانس

60 آمپر

60 آمپر

باتری تندر نود

60 آمپر

74 آمپر

البته لازم به ذکر است این مقادیر برای نصب باتری استاندارد توصیه شده و درصورتی‌که سیستم صوتی، تصویری یا مصرف کننده‌های پرقدرت به خودرو اضافه شود، باید باتری و دینام نیز ارتقا پیدا کند.

انتخاب باتری باتوجه‌به نیاز خودرو؛ راز سلامت سیستم‌های برقی و باتری

باتری در خودرو وظیفه برق‌رسانی به سیستم‌های داخلی مانند سیستم صوتی و تصویری را دارد. دینام نیز به‌عنوان شارژر باتری عمل می‌کند. میزان آمپر باتری و دینام باید متناسب با هم و مطابق با نیاز برق باتری باشد. فضای تعبیه شده برای باتری نیز از دیگر عوامل موثر برای انتخاب باتری است. درصورتی‌که باتری باتوجه‌به نیاز خودرو انتخاب نشود، به سیستم‌های داخلی آسیب وارد می‌کند و همچنین طول عمر باتری نیز کم می‌شود.

کد خبر 727847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.