هیچ‌کس حق ندارد یک برگه رای را مخدوش کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: علمای بزرگ انتخابات و رای مردم را حق الناس می‌دانند و در این انتخابات هیچ‌کس حق ندارد یک برگه رای را مخدوش کند و ما نیز نباید به خاطر دنیای دیگران خود را جهنمی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جانثاری امروز _ دوشنبه بیست‌وسوم بهمن‌_ در پنجمین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم که در شاهین شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: منکر تخلفات انتخاباتی نمی‌شویم، اما این امر تأثیری در نتیجه انتخابات نداشته و مخدوش کردن انتخابات یک تهمتی است که ریشه آن در فتنه سال ۸۸ است.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌گران انتخابات ۸۰ درصدی را زیر سوال بردند، گفت: دشمنان سعی دارند سلامت انتخابات را زیر سوال ببرند و این یک تهمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی است انتخابات در جمهوری اسلامی همیشه سالم برگزار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: سال گذشته یک جنگ روانی علیه ملت ما صورت گرفت که «خود اکثریت پنداری» دشمن بود و دروغی بیش نبود زیرا جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ تا پیش از ۱۵ سال پیش تکرار نشده بود.

جانثاری افزود: دشمنان برای انتخابات امسال نیز چنین حیله‌ای را به کار می‌برند و مشارکت انتخابات را پایین می‌دانند، اما مردم دشمن شناس هستند.

وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای مشارکت همگانی است بنابراین هر کسی در هر حوزه نفوذی که قرار دارد وظیفه دارد همه را به مشارکت در انتخابات دعوت کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: جامعه‌ای که از ابتدا مؤلفه قدرت خود را مشارکت همگانی می‌داند همه وظیفه تشویق به مشارکت همگانی دارند، همان گونه که شهید سلیمانی جمهوری اسلامی نیز به شرکت در انتخابات تاکید داشت.

جان‌نثاری با تاکید بر وظیفه خطیر افراد مسئول در انتخابات افزود: علمای بزرگ انتخابات و رأی مردم را حق‌الناس می‌دانند و در این انتخابات هیچ‌کس حق ندارد یک برگه رأی را مخدوش کند و ما نیز نباید به خاطر دنیای دیگران خود را جهنمی کنیم.

وی تاکید کرد: مجری انتخابات به نتیجه در صندوق کاری ندارند زیرا آنچه نظر مردم باشد همان اهمیت دارد و انتخابات باید سالم، قانونی و در فرایند اجرا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به چهار راهبرد مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت به عنوان سرلوحه انتخابات، گفت: در رابطه با سلامت و مشارکت انتخابات دو نکته با عوامل اجرایی طرح می‌کنم و آن این است که فتح قله انتخابات با اجرای صحیح مبتنی بر مٌر قانون بر عهده شما است زیرا مردم به شما اعتماد کرده‌اند که انتخابات درستی برگزار شود.

جانثاری گفت: بر اساس فلسفه شناخت اندیشه‌های سیاسی امام باید ابتدا شخصیت وی را بشناسیم و از بین همه شخصیتی که به اندیشه سیاسی برتری دارد را انتخاب کنیم.

وی افزود: نظر امام در مورد مردم تشریفاتی نبوده بلکه کاملاً اعتقادی و به مردم باور داشت، چنان که مدیریت جنگ که امنیتی و پیچیده‌ترین تصمیم در هر کشوری است را به دست خود مردم سپرد و این یک باور واقعی به نقش مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تاکید کرد: امام هیچ زمانی در بند گروه‌های سیاسی نبود بلکه به بدنه و اقشار مختلف مردم ایمان داشت بنابراین اعتماد رهبر را باید برای جوانان تفهیم کنیم.

کد خبر 727716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.