انجام عمل جراحی فوق تخصصی تعویض مفصل لگن برای نخستین بار در بیمارستان دارالشفا میرجاوه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه گفت: عمل جراحی فوق تخصصی تعویض کامل مفصل لگن، در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان در بیمارستان دارالشفاء میرجاوه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مصطفی احمدی‌مقدم اظهار کرد: با توجه به حضور متخصص ارتوپدی در بیمارستان بین المللی دارالشفا، عمل جراحی فوق تخصصی و حساس تعویض کامل مفصل لگن برای اولین بار در این بیمارستان، با موفقیت به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: مصرف خودسرانه کورتیکواستروئیدها (داروهای کورتونی، ضد التهابی) در بیمار ۳۳ ساله باعث مرگ بافت مفصلی و در نتیجه بیان درد شدید و کوتاهی پای راست وی شده بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میرجاوه افزود: دکتر سروش فاتح جراح ارتوپد بیمارستان دارالشفا به همراه متخصص بیهوشی و تیم اتاق عمل بیمارستان در یک جراحی ۳ ساعته عمل موفقیت آمیز تعویض کامل مفصل لگن بیمار را انجام دادند.

وی تاکید کرد: داروهای غیرمجاز افزایش وزن که در برخی عطاری‌ها و فروشگاه‌های غیرمجاز و فضای مجازی به فروش می‌رسند به دلیل مقدار بالای کورتون زمینه‌ساز اینگونه بیماری‌ها در سنین جوانی و نیز عارضه‌های چشمی شبکیه می‌شوند.

احمدی‌مقدم از هم استانی‌ها خواست: به هیچ وجه به تبلیغاتی که در خارج از فضای تأیید شده نظام سلامت می‌شود، توجه نکنند چرا که یک عمر دچار عوارض جسمانی آن خواهند شد.

کد خبر 727678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.