احداث ۲۹ گذرگاه عرضی ایمن در دستور کار شهرداری قم

سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم از اجرای ۲۹ گذرگاه عرضی ایمن در نقاط حادثه‌خیز سطح شهر خبر داد.

محمد عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: آرام‌سازی ترافیک و ایجاد ایمنی برای عابران پیاده و رفع گره‌های ترافیکی از موضوعات مهم و رسالت‌های ما در این زمینه است.

وی از ایمن شدن بلوار امام علی (ع) پردیسان و پای چراغ‌های بلوار خبر داد و افزود: بر اساس آمارهای پلیس راهور از تصادفات در این بلوار، اقدام به حذف یک خطوط و ایمن‌سازی چراغ‌های بلوار عملیاتی شد.

سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم از اختصاص بودجه به منظور ایمن‌سازی گذرگاه‌های عرضی امن عابر پیاده در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: طراحی و مطالعات حمل‌ونقل به منظور ایجاد گذرگاه عرضی امن عابر پیاده و ایمن‌سازی آن در نقاط حادثه‌خیز سطح شهر انجام شده است.

عباسی با بیان اینکه ۲۹ گذرگاه عرضی ایمن در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: طراحی‌های لازم انجام شده و در حال حاضر به معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم به‌منظور اجرای پروژه سپرده شده و امیدواریم تا پایان سال شاهد اقدامات مفیدی در این زمینه باشیم.

وی اضافه کرد: در طراحی‌های انجام شده ایمن‌سازی گذر عابر پیاده در تمام سنین مورد توجه قرار گرفته و مسیر مناسب برای افراد ویلچری نیز طراحی شده است.

سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه عامل بیشترین تصادفات کاهش دید رانندگان است، تاکید کرد: در طراحی‌ها به اجرای پروژه روشنایی توجه دوچندانی شده و در حال حاضر در مرحله مناقصه قرار دارد.

عباسی در خصوص ایمن‌سازی گذرگاه‌ها تاکید کرد: اقدامات لازم برای بررسی و ساماندهی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، سرعتکاه‌ها، هدایت مسیر، آشکارسازی و هوشیارسازی در این مطالعات انجام شده است.

وی گفت: در این مطالعات به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک پیشنهاد شده تا یک متر قبل از گذرگاه‌های عرضی گل‌میخ‌های سولار چشمک‌زن نصب شود.

کد خبر 727635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.