پیگیری تامین واگن مترو؛ درخواست شهردار شیراز از سخنگوی دولت

شهردار شیراز در آیین افتتاح بزرگراه شهید استوار که با حضور سخنگوی دولت برگزار شد، گفت: با توجه به تکمیل شدن خط ۲ مترو، شایسته نیست که این خط تنها پنج ساعت با سر فاصله ۳۰ دقیقه حرکت کند و خدمات بیشتری نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی در آئین افتتاح پروژه بزرگراه سرلشکر شهید عبدالرسول استوار و پل مولوی که با حضور سخنگوی دولت و استاندار فارس به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح بزرگراه شهید استوار در ایام دهه فجر در راستای سومین مرحله افتتاح پروژه‌های مدیریت شهری در این ایام بود.

وی افزود: در ایام دهه فجر بزرگراه آیت‌الله حائری به طول هشت کیلومتر به بهره‌برداری رسید، همچنین در این ایام عملیات حفاری مکانیزه خط ۳ مترو شیراز آغاز شد و دو مرحله افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری ادامه خواهد داشت.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: دو هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان هزینه اجرای پروژه بزرگراه شهید استوار است و این پروژه توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز با تلاش شبانه‌روزی پرسنل و معاونت‌های مختلف در دهه فجر افتتاح شد.

اسدی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز یازده منطقه، ۱۲ سازمان، هفت معاونت و ۲۰ اداره کل و قائم مقام دارد که در پیشبرد امور شهری شیراز تلاش بسیاری دارند، ادامه داد: افتتاح این پروژه طی یک سال گذشته در راستای بیست‌ویکمین مرحله افتتاح پروژه‌های عمرانی صورت گرفت.

شهردار شیراز با اشاره به تشریح مشخصات اجرایی بزرگراه شهید استوار تصریح کرد: این پروژه از بلوار خلیج‌فارس به سمت دروازه قرآن متصل می‌شود و موجب تحول در جنوب شرق شیراز شد و این منطقه را از بن‌بست خارج می‌کند.

اسدی تاکید کرد: پروژه‌های شهرداری شیراز ویژگی خاص دارد و در جلسه‌ای که با حضور وزیر کشور برگزار شد، این موضوع مطرح شد که بسیاری از پروژه‌های شهرداری شیراز زودتر از موعد مقرر تکمیل، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر شیراز در دستور کار است و امروز در این کلان‌شهر حتی یک پروژه نیمه‌تعطیل وجود ندارد و همه پروژه‌ها در شهر شیراز فعال هستند.

شهردار شیراز در ادامه با اشاره به بعضی ویژگی‌های برتر این کلان‌شهر افزود: شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا انتخاب شد و این انتخاب از میان ۸۰ شهر و کلان‌شهر صورت گرفت.

اسدی ادامه داد: شیراز، شهر جهانی صنایع دستی و مجموعه مدیریت شهری این کلان‌شهر عضو هیئت مدیره متروپلیس و کلان‌شهرهای بزرگ دنیا است و این شهر عضو هیئت مدیره شهرهای تاریخی جهان است و امروز این کلان‌شهر به یک کارگاه بزرگ سازندگی و اجرای پروژه‌های عمرانی، خدمات شهری، سیما و منظر و فضای سبز و مترو تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: بودجه شهرداری شیراز در متمم ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و ۸۲.۵ درصد از پروژه‌های شهرداری اعتبارات آن مختص به حوزه عمرانی است.

شهردار شیراز تصریح کرد: امروز اعتبارات پروژه‌های عمرانی ۲۰ هزار میلیارد تومان است و در سال آینده بودجه پیشنهادی به شورای اسلامی شهر شیراز ۳۰ هزار میلیارد تومان است و این احتمال وجود دارد که موضوع افزایش بودجه از سوی شورای اسلامی شهر شیراز مطرح شود.

اسدی با اشاره به اینکه سه درصد از مجموع بودجه عمرانی شهرداری شیراز صرف محرومیت‌زدایی کلان‌شهر شیراز می‌شود، خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی در شهر شیراز افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید، این در حالی است که ۳ درصد از پروژه عمرانی شهر شیراز نیز سهم اجرای پروژه‌های محله‌محوری و مسجدمحوری است.

ایجاد مشکل در تأمین واگن مترو درخواست شهردار شیراز از سخنگوی دولت در این مراسم بود و وی اظهار کرد: در این حوزه مشکلات بسیاری داریم و با توجه به تکمیل شدن خط ۲ مترو، شایسته نیست که این خط تنها پنج ساعت با سر فاصله ۳۰ دقیقه حرکت کند و خدمات بیشتری نداشته باشد.

اسدی اضافه کرد: امروز امیدآفرینی سرلوحه کار تمام مجموعه‌ها است و این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری و شعار دولت است، اما در تأمین واگن با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در پایان سال فروش و انتشار اوراق مشارکت انجام می‌شود از سخنگوی دولت درخواست کرد با مشارکت دولت، این کمک به مجموعه شهرداری صورت گیرد تا میزان اوراق مشارکت را که در بودجه شهرداری شیراز مصوبه شده است، به فروش برساند.

شهردار شیراز همچنین تصریح کرد: امروز تقاضای شهرداری‌ها از دولت و مجلس شورای اسلامی، ایجاد مدیریت واحد و یکپارچه شهری است تا تحقق آن صورت گیرد.

اسدی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در دولت سیزدهم صورت گرفت، تصویب قانون درآمدهای پایدار بود که در تیر سال گذشته به شهرداری‌ها ابلاغ شد و این اقدام مزایای بسیار خوبی به همراه داشت.

کد خبر 727559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    شهردار تلاش گر ،با وجدان ،مسولیت پذیر خدااااااااااااااااااااااااااااااقوتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    احسنت به تلاشت مردم ما کور وبی بصیرت ونادان نیستند خیلی خوب مسؤل وظیفه شناس وبی مسولیت را تشخیص می دهند احسنت