در محدوده شیراز کمربند سبز ایجاد شود

استاندار فارس گفت: از شهردار شیراز درخواست کرده‌ایم تا در محدوده شیراز کمربند سبز ایجاد شود و از حاشیه‌نشینی‌های جدید جلوگیری شود و کمک کنیم که حاشیه‌نشینان به روستاهای خود بازگردند و مهاجرت معکوس در سطح استان فارس صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدهادی ایمانیه در افتتاحیه بزرگراه سرلشکر شهید عبدالرسول استوار محمودآبادی که با حضور سخنگوی دولت، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، ضمن گرامیداشت حلول ماه شعبان از تلاش ستودنی شهردار شیراز و معاونان وی، مدیران و کارکنان شهرداری مناطق یازده‌گانه شیراز، شرکت عمران و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در اجرای این پروژه قدردانی و اظهار کرد: این اقدام حرکتی بسیار جهادی و فعالانه در راستای ایجاد امیدآفرینی برای مردم دوست‌داشتنی، فرهنگی و اعتقادی شهر شیراز بود.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری شیراز در اجرای پروژه‌های شهری افزود: هر جای شهر شیراز قدم گذاشته می‌شود آثاری از سازندگی، عمران و پیشرفت مشاهده می‌شود که زمینه امیدواری بسیاری ایجاد کرده است.

استاندار فارس اضافه کرد: از شهردار شیراز درخواست کرده‌ایم تا در محدوده شیراز کمربند سبز ایجاد شود و بتوانیم از حاشیه‌نشینی‌های جدید جلوگیری و کمک کنیم که حاشیه‌نشینان به روستاهای خود بازگردند و مهاجرت معکوس در سطح استان فارس صورت گیرد و فارس به استان نمونه مهاجرت معکوس تبدیل شود.

ایمانیه ادامه داد: درخواست دیگر در خصوص فاضلاب شهری بود و شورای اسلامی شهر شیراز در این راستا مصوبه‌ای را به زودی در تبصره ۳ تصویب خواهد کرد تا بتوانیم از عوائد ناشی از این تبصره در راستای بازسازی شبکه آب آشامیدنی و شبکه فاضلاب شهری شیراز استفاده کنیم و باغ‌های معروف این کلان‌شهر که در سطح کشور معروف هستند، با پساب ناشی از فاضلاب‌های موضعی در مناطق مختلف شهر شیراز آبیاری و از خشک شدن درختان جلوگیری شود، چرا که کلان‌شهر شیراز توسط مراجع جهانی به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا انتخاب و معرفی شد.

وی تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیز با توجه به اینکه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) است، طی دو سال گذشته طرح ساماندهی بافت‌های اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) و بازسازی این مناطق بدون تخریب به عنوان نمادی که در فرهنگ اسلامی انتظار است، صورت گرفت.

استاندار فارس همچنین افزود: در حوزه گردشگری سلامت نیز اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است و در حوزه گردشگری تاریخی نیز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرداری شیراز اقدامات بسیاری در حال انجام است.

ایمانیه اظهار امیدواری کرد: با انجام اقدامات متفاوتی که توسط این دو دستگاه اجرایی دنبال می‌شود، تعداد افزایش گردشگران افزایش پیدا کند.

به گفته استاندار فارس، این موضوع منبعی برای درآمد شهری و منبعی برای انتقال فرهنگ اصیل کلان‌شهر شیراز به همه جای دنیا خواهد بود.

کد خبر 727554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.